Festivalul muzical Mihai Drimbe Buhusi -editia a-XVII-a (2013)

Primul lucru care-ti vine in minte cand citesti ca are loc un astfel de festival este sa te intrebi, cine a fost Mihai Drimbe ?

Curioasa, cum ma stiti am cautat pe Google, insa n-am gasit mai nimic, decat o poza.  Am intrebat cativa copii si chiar cativa parinti si n-au putut sa-mi spuna nici ei mare lucru.  Ca a fost un profesor de muzica foarte devotat si un mare dirijor, am aflat de la cineva care l-a cunoscut personal.  Daca-mi permiteti, sugerez organizatorilor sa corecteze acest neajuns si sa-i  informeze  pe cei ce vin la festival (printr-un pliant) despre cine a fost Mihai Drimbe.

miahidrimbe

Chiar daca sonorizarea a lasat de dorit,  e de apreciat faptul ca festivalul a trecut proba timpului, fiind deja la a- XVII-a editie. Copii si profesorii lor, veniti din tot judetul au dovedit ca sunt talentati si ca s-au pregatit pentru acesta manifestare. Evenimentul a avut loc in zilele de sambata si duminica (01-02 iunie), insa eu va voi povesti doar ceea ce-am vazut duminica, incapand de la ora 10.

Deschiderea a fost facuta de corul scolii „Al.I.Cuza”  Bacau, cu piesa  „Tatal nostru”,  apoi copii ne-au dat o lectie de patriotism cantandu-ne despre comoara numita limba romana si despre eroii acestui neam.

Picture 214

Au umat copii de la scolile si liceul  din Podul Turcului.

Picture 217

care ne-au bucurat, cu cantul,  dansul popular si costume autentice.

Picture 223

Din comuna Sascut, a venit un grup de copii minunati, cu un repertoriu foarte frumos, care a smuls ropote de aplauze de la cei prezenti, prin prestatia lor.

Picture 224

Un alt grup de copii ne-a uimit in prima faza prin costumele populare inedite, (pentru care au investit autoritatile locale -bravo !)  iar mai apoi, prin spectacolul oferit.

Picture 223

Copii de la scoala „G.Bacovia” Bacau,  insotiti de profesoara lor de muzica, ne-au purtat pe alte meleaguri, prin interpretarea la chitara a unor melodii din repertoriu international,  aducandu-ne apoi acasa, prin Maramures si trecand prin toate zonele tarii cu ajutorul celor doi intrepreti la orga.

Picture 236

Unul din ei, este copilul verisoarei mele (despre care habar n-am avut ca are un asemenea talent), a trebuit sa existe un festival Drimbe la Buhusi, ca sa alfu si pentru asta le multumesc organizatorilor.

Iata filmuletul, in care Gavrila Alexandru, elev in clasa a-VIII-a,  face sa se simta bine o sala intreaga, prin melodiile alese si prin seriozitatea cu care le-a interpretat.

Festivalul s-a incheiat cu copii de la Luizi Calugara, care au venit cu un cor, nu atat de numeros ca al scolii bacauane, insa cu un repertoriu care mie personal mi-a placut foarte mult.

Picture 239

De asemenea, mi-au placut foarte mult cele doua fetite care au cantat o melodie de-a regretatei Laura Stoica.

Picture 241

Ultimul moment ne-a fost oferit de o trupa de dans modern, cu fete frumoase si talentate.

Picture 242

Cu specificatia ca nu sunt partener media a acestei manifestari, am scris acest blog, ca simplu spectator si toate materialele postate imi apartin (de aceia imi cer scuze pentru calitatea lor !) .

Iata asadar ca in locuri in care aparent nu se intampla nimic,  se desfasoara festivaluri de muzica cu traditie;  banuiesc ca totul s-a facut cu bani putini  (s-a vazut asta, insa important e ca s-a facut !). Felicit pe cei de la asociatia „Renasterea”, toate cadrele didactice, parintii si copii acestora si doresc festivalului: ” La cat mai multe editii !  „

Eforturile organizatorilor ar fi fost rasplatite o data in plus,  daca mai multi locuitori al buhusului ar fi fost prezenti, mai ales ca totul a fost…gratuit.

Mai multe informatii despre cel care a fost Mihai Drimbe, gasiti aici:  http://confluente.ro/Cultural–Modele/Mihai_drimbe_a_invesnicit_m_aurel_v_zgheran_1386841623.html

2 thoughts on “Festivalul muzical Mihai Drimbe Buhusi -editia a-XVII-a (2013)”

    1. Va multumesc, am gasit informatii pretioase. O sa adaug link-ul dumneavoastra articolului postat de mine pentru a trimite si alti cititori dornici sa-l cunoasca pe marele profesor spre pagina Confluente.ro

Lasă un răspuns

