Despre dieta

CAT-2

Kilogramele se tot aduna, hainele din dulap au intrat la apa iar pofta de mancare creste pe zi ce trece.  Sedemtarismul a devenit un mod de viata, la fel ca si mancarea semi-preparata.  Oglinda este  cel mai aprig dusman, tocmai de aceia incepi s-o ocolesti, neglijandu-te ! Basca, mergi la medic din ce in ce mai des, pentru ca au aparut problemele de sanatate (colesterol marit, articulatiile -la pamant, dureri de coloana, si parca nici inima nu mai bate ca innainte etc).  Vointa. . . ioc ! totul se rezuma la teorie…bla, bla, bla, apoi esti in stare sa devorezi frigiderul cu totul, te simti vinovata, te uiti la tine cu  un sentiment de dezgust si . . . viata merge mai departe.  Iti promiti ca „de maine” va fi altfel, insa acest maine nu mai vine;  societatea  te priveste uneori cu dispret, esti un gras fara vointa, cu o scazuta stima de sine, nu meriti nicio sansa si asta…doar din vina ta !

Cred ca a sosit timpul sa te opresti, sa spui STOP  pana ce nu e prea tarziu, acum cand…inca se mai poate face ceva ! Am o multime de carti pe tema dietei, iar acum internetul ne ofera material arhisuficient, ba chiar te poti inscrie in diferite comunitati a celor ce au aceiasi problema ca si tine, ca sa luptati impreuna.

Este unanim acceptat de catre medicii nutritionisti de pretutindeni, ca cea mai potrivita dieta este cea mediteraneana, este echilibrata si te ajuta sa-ti schimbi modul de viata, pentru totdeauna.

Asadar, in ce consta ?

med_pyramid_flyer1

Glucide complexe, furnizate de cereale sub forma de  orez, paste, paine (nu orice fel de paine- graham );  fibre alimentare si vitamine furnizate de fructe si legume  -44% din alimentatie

-lipidele furnizate de carne, peste, branza -7.5%  uleiul de masline extravirgin

– proteinele aduse de carnea de pasare, peste gras

-vinul rosu -datorita propritatilor sale antioxidante (200-250 ml/zi)

Cateva reguli elementare: 

O femeie are nevoie de 1800-2000 Kcal., in timp ce un barbat are nevoie de 2300-2500 Kcal.

Un regim bun este cel in care pierdeti intre 3-4 kg. /luna

Problema cea mai importanta este:   ce faci cand iti este foame ?

-evitati sa consumati dulciuri, pacreasul va secreta insulina declasand din nou foamea.

-alegeti sa consumati: un mar, o banana, un ou tare

daca rontatiti in fata televizorului, alegeti:  fructe, legume, lactate cu 0% grasimi, o felie de jambon, o bucatica de piept de pui.

-beti apa (1.5-2 l) de preferat plata

-faceti  sport !  (orice tip de miscare e buna !) 

va urma

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s