Spre Cetatuia dacica din Moinesti…

Trebuia sa caut si eu odata cetatuia, acum sa-mi ziceti voi daca am ajuns bine sau nu, fiindca am mers fara ghid :))

Pentru inceput, cateva date tehnice, pentru cunoscatori:

********************************************************
Cetatuia dacica de la Moinesti -Dealul Cetatuia din Oras Moinesti
Datare: sec. I a. Chr. -1 p. Chr., Latene, Cultura geto – dacica
Localizare: Cartier Lucacesti, pe Dealul Cetatuia la 925 m altitudin
Adresa: Oras Moinesti (Cartier Lucacesti, pe Dealul Cetatuia la 925 m altitudin)
Judetul: Bacau
Regiune istorica: Moldova
Cod LMI: BC-l-s-A-00732
sursa: http://monumenteistorice.duv.ro/blog/cetatuia-dacica-de-la-moinesti-dealul-cetatuia-din-oras-moinesti-4736/

Am plecat de pe dealul Osoiu (parcul Osoiu- care arata foarte bine !)

Picture 422

Am mers inainte, pe strada Primaverii, pana la capatul ei.

Picture 429

Inceputul strazii Primaverii

Picture 430

Sfarsitul strazii Primaverii

De aici, am mers spre stanga, prin sat, trecand pe langa brigada 5, pana am ajuns la un parc petrolier.

Picture 437

Dealul care se vede in fata, cel care este si cel mai inalt din zona, nu este altul decat dealul Cetatuia, unde au locuit de mai bine de 2000 de ani stramosii nostrii dacii.  Am urcat pe drumul pietruit, pana pe cea mai inalta culme a dealului (veti gasi acolo doua sonde). Am coborat putin, pana la prima carare, pe cam am si intrat descoperind astfel reperul despre care mi s-a povestit, iata-l :

Picture 442

In stanga acestuia, am dat de  o poienita unde se vad niste pietre;   cred ca aici este locul cu pricina, astept sa-mi spuneti voi cei care ati fost pe aici,  daca am descoperit cu adevarat cetatuia sau doar am fost pe-aproape :))

 Picture 444

Poienita dacica ?

Picture 445

Pietre acoperite de muschi si frunze

Picture 447

Pietre dacice ?

Chair daca am ratat obiectivul, plimbarea pe dealul Osoiu a fost grozava:  peisaje superbe, aer curat si bureti ! :))

Picture 458

2 comentarii

  1. Lângă acel cazan( dezafectat de mulți ani pe care ne suiam când eram copii oferind.ne o priveliște superba ) se află acel vârf de deal ca o caiula,foarte des împădurită. Acolo ar fi fost acea cetate. Acum vreo douăzeci de ani ,țin minte, că s.au făcut săpături acolo de către un grup de elevi si profesori , iar noi cei din partea locului , curioși mergeam si căutam în lipsa lor poate poate găsim ceva interesant( cioburi de oale foarte mărunte)!

    • ero a settembre in moinesti,con mio cognato siamo andati a cedere il sito della cittadella…dov’è.non l’abbiamo trovata,quindi siamo saliti sempre più in alto dove nel terreno si trovano molti frammenti di ceramica,ma i resti dell’insediamento antico non siamo riusciti a vederli.non abbiamo neanche trovato un cartello di indicazione che ci permettesse di capire la posizione.solo,alberi,funghi e sonde.peccato.sarebbe meglio valorizzare il tutto con dei cartelli ben precisi e magari aggiustare la strada.se moinesti vuole attirare un poco di turismo qualcosa andrebbe fatto.io vengo da roma.

Lasă un răspuns

