Criza de la mijlocul vietii

30cimp683 (Custom)

Pe la 40 de ani descoperi ca semnele trecerii timpului devin evidente oricat de mult le-ai ascunde. Incet dar sigur,  pune stapanire pe tine teama ca n-ai facut ceea ce-a trebuit si ca s-a cam scurs nisipul din clepsidra  !  Apar intrebarile: spre ce ma indrept ?  merg in directia buna ? ma multumeste profesia pe care o am ?  dar relatia de cuplu ? am de gand sa continui ca si pana acum sau vreau sa fac o schimbare ?  am mai avut o criza de asta pe la 18 ani, dar acum e cu totul altfel, acum reevaluezi trecutul si-ti acorzi note, acum esti un matur care trebuie sa stie ce vrea, ca daca nici acum, atunci cand ? :))

Simti nevoia sa stai mai mult cu familia, sa petreci mai mult timp in natura, sa faci ceea ce n-ai mai facut, cu alte cuvinte sa mai traiesti si pentru tine si nu numai pentru job, adica pentru bani. Criza asta, spun psihologii este una normala, ba chiar necesara, doar ca e greu sa-ti recunosti limitele, sa realizezi ca n-ai facut mare lucru si ca timpul devine finit. E un fel de doliu, pe care fiecare trebuie sa-l treaca, unii reusesc, altii cad in depresie.  O solutie ar fi: sa fii pasionat de ceva, sa descoperi activitati creative care sa-ti aduca satisfactii !

2 thoughts on “Criza de la mijlocul vietii”

  1. Intr-adevar ai foarte mare dreptate.Eu presimt acest lucru foarte mult…nerealizarile pe plan profesional,social si familial duc la criza varstei de 40 ani,o anumita depresie care este foarte urata si numai cei puternici pot sa treaca peste ea…asta incerc sa fac si eu sa trec peste aceasta criza incercand sa fac ceva.Sunt in cautare si sper sa trec peste aceasta cu ajutorul celor dragi de langa mine.Din pacate aceasta depresie le fac probleme si celor de langa tine care nu au nicio vina ca nu poti trece usor peste criza.Din nefericire ai foarte mare dreptate..

    1. Cred ca niciun om nu poate sa raspunda crizei: eu am realizat totul, am tot ce mi-am dorit !, pentru ca asta ar fi un semn de autosuficienta si nu e bine, n-ai mai avea motivatie pentru a trai in continuare :)) .Psihologia spune ca la cei care nu pot sa-si faca un proiect pe care sa-l duca pana la capat, apare o nevoie obsesiva de pseudointimitate, insotita de sentimentul de stagnare si saracire a relatiilor interpersonale. Cel in cauza incepe sa se comporte ca si cum ar fi copilul partenerului sau, iar starea sanatatii sale devine una din temele principale ale discursului sau. Tu ai un suport puternic in cei dragi, totul e sa sti sa iei de la ei, dragostea si sustinerea de care ai nevoie pentru a depasi depresia. Credinta in Dumnezeu, in puterea ta de schimbare si ajutorul familiei o sa-ti lumineze calea !

Lasă un răspuns

