Promovare online prin advertoriale

Definitia spune ca un advertorial este o reclama scrisa sub forma unui editorial. Preluat ca atare din engleza, advertorialul demonstreaza prin insasi denumirea lui care ii este originea: “advertisement” (reclama) + “editorial”.

Practic, articolele scrise sub forma de advertorial au un scop precis: sa informeze si, in acelasi timp, sa atraga atentia fie asupra produsului/ serviciului promovat in sine, fie asupra producatorului/ organizatorului/ celui interesat sa iasa in prim plan.

In momentul in care e publicat, advertorialul sta minim o zi in homepage, eventual pe o pozitie preferentiala in site. Apoi, chiar daca e inlocuit de altceva, advertorialul respectiv va ramane mereu in arhiva site-ului pe care a fost publicat, putand sa fie identificat ulterior prin cautari in functie de cuvinte cheie.

De altfel, cuvintele si expresiile cheie specifice produsului/ serviciului conduc la o usoara identificare a acestuia prin intermediul motoarelor de cautare (Google), fapt benefic si in activitatea de SEO (Search Engine Optimization) despre care vom vorbi intr-unul din articolele urmatoare.

In ceea ce priveste continutul unui advertorial, recomandam alcatuirea unei stiri interesante pentru cititori, in care beneficiile pentru acestia sa primeze, iar descrierile „tehnice” sa fie reduse la minim, indiferent daca e vorba de o companie sau de un eveniment special.

Totodata, un advertorial poate contine pana la 7 link-uri, acestea facand trimitere in alte site-uri sau landing pages cu informatii suplimentare care sa le completeze pe cele din articol.

Lungimea ideala a unui advertorial este de aproximativ 1.500 de caractere fara spatii, in asa fel incat cititorii sa nu se plictiseasca sau sa nu renunte la parcurgerea integrala a continutului.

Beneficiile advertorialelor intra in sfera de awareness: publicul va fi informat si obisnuit cu ceva – in special cand o nevoie nu a fost constientizata inca de mase ori cand se lanseaza un produs/ serviciu nou.

Ca reper temporal, este recomandata publicarea advertorialelor in prima parte a zilei, pentru a facilita preluarea informatiei si de catre alte publicatii online.

Demne de retinut sunt si recomandarile cu privire la zilele de publicare: cand e avut in vedere un produs/ serviciu „serios” (de exemplu, un serviciu bancar sau un smartphone), ideal este ca promovarea sa se faca in prima parte a saptamanii (pana miercuri), iar atunci cand e avut in vedere un produs pentru folosul personal (de exemplu, noi piese de mobilier sau optiuni de vacanta), acestea au mai multe sanse sa capteze atentia spre sfarsitul saptamanii, cand targetul se detaseaza de aspectele profesionale si acorda mai mult timp nevoilor personale.

In incheiere, trebuie retinut ca advertorialele sunt binevenite ori de cate ori se pregateste o noua lansare, iar pentru a le spori succesul se va tine cont de target si de site-urile unde sunt cele mai mari sanse ca targetul respectiv sa se regaseasca.

sursa: Manager.ro

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s