Interviu cu Mihaela Rd -creatoarea grupului „Moineştiul pozitiv”

Iată că s-a făcut mai bine de un an de când ne-am strâns în jurul ideii de pozitiv, încercând să punem în valoare partea plină a paharului, faţa frumoasă a micului nostru oraş de provincie, în care se pare că viaţa curge monoton fără a se întâmpla nimic deosebit şi totuşi. . . vă invit să revedeţi fotografiile,  documentele istorice, articolele despre expoziţiile de pictură, sculptura, artă fotografică, imaginile  de la piesele de teatru, de la activităţile şcolilor şi liceelor, de la diversele  festivaluri şi festivităţi, de la zilele oraşului şi de la atâtea altele, care demonstrează că suntem un oraş viu şi că avem oameni de calitate care luptă ca aceste evenimente să aibă loc, care le promovează, care le susţin.

Mihaela Rd, aşa cum o cunoaştem cu toţii,  este cea care a creat grupul şi care a binevoit să-mi acorde un interviu, cu ocazia împlinirii frumoasei vârste de un an, a acestei strălucite iniţiative.

Întrebare: Ce te-a determinat sa creezi grupul de pe Facebook ?

Mihaela Rd:  Îmi venise ideea cu mult înainte de a creea grupul, pentru că am avut vreo două postări pe un grup, despre care deşi eu am crezut ca erau importante pentru istoria oraşului, nu au fost afişate pentru a fi văzute de marea majoritate a celor din grup. A mai fost un spectacol cu Daniela Vlădescu la care m-aş fi dus, dar am aflat după aceea. Apoi a venit acel eveniment de la bibliotecă cu sărbătorirea lui Ştefan Luchian, despre care nu aş fi aflat, dacă nu ar fi participat copilul meu la spectacol. Nu ştiu cât de mediatizate au fost unele evenimente în oraş, dar în Lucăceşti pauză. Aşa că m-am gândit la utilizatorii de facebook din Lucăceşti (care pot şi ei transmite mai departe), dar şi pentru ceilalţi care folosesc mult internetul.

Întrebare: Care sunt regulile grupului ? de ce crezi ca grupul are nevoie de ele ?

Mihaela Rd:  Regulile grupului sunt scrise la secţiunea “despre” aşa că nu le mai reiau aici. Fiecare are o pagină a sa personală în care poate posta ce vrea, aşa că nu are rost să încărcăm pagina cu postări personale şi nu aprobăm astfel de postări care nu au legătură cu obiectivul acestui grup. Am introdus aprobarea postărilor de către unul din administratori pentru că apar acele postări tip spam cu conţinuturi unele chiar indecente.

Întrebare: .Care sunt criteriile prin care acceptati o persoana în grup ?

Mihaela Rd:  Să aibe măcar un prieten din Moineşti sau din împrejurimi şi să aflăm ceva despre ea de pe pagina personală.

Întrebare:  Aţi eliminat persoane din grup ? de ce ?

Mihaela Rd: Până nu demult timp, nu am avut un “filtru”, dar totuşi se pare că acesta trebuia pus. Am avut cereri să zicem din “Honolulu” care pe pagina persoanelor nu apare nimic, nu au nicio legătură cu România, barem cu Moineştiul, aşa că din start i-am eliminat. Am mai acceptat persoane din alte părţi, chiar dacă nu aveau nici un prieten în Moineşti, gândindu-mă că vor să afle despre oraş. Dar când au început să posteze în afara subiectelor le-am şters postările şi le-am eliminat din grup.

Întrebare:  Ce îţi doreşti de la membrii grupului ?

Chiar dacă nu sunt mulţi membri în grup comparativ cu altele, după cum spunea Miluţa “nu ne ocupăm de statistici şi nu suntem în căutare de like-uri”. Important pentru noi e ca informaţia să ajungă unde trebuie şi când trebuie.

De aceea singura mea doleanţă ar fi ca membrii grupului să participe cu cât mai multe postări, pentru că după cum am mai scris, eu şi Miluţa nu putem fi la toate evenimentele din oraş, unele poate nouă nu ne plac, dar asta nu înseamnă că nu le postăm pe grup.

Întrebare: Cum vezi viitorul grupului ?

Mihaela Rd: Nu îmi fac planuri. Toate vin la timpul lor!

Întrebare:  Cât timp aloci zilnic grupului si de unde iţi aduni informatiile ?

Mihaela Rd:  Nu pot să spun exact timpul alocat, pentru că nu caut foarte mult. Nu pot acoperi toate ştirile pentru că sunt foarte multe domenii în care ar trebui să caut şi poate unele nu sunt din zona mea de interes . De aceea revin cu rugămintea ca cei care fac parte din grup să participe şi ei la distribuirea informaţiilor pe grup. Informaţiile le iau în primul rând de pe net, articole pe care le citesc şi le distribui, mailuri, telefoane.

Întrebare:  Faci parte dintr-un partid sau îl sustii pe actualul primar ?  

Mihaela Rd: Nu fac parte din niciun partid şi îl susţin pe primarul care este sau care va fi, cât timp vedem lucruri pozitive. Dar nu înseamnă că muşamalizez ceea ce nu este bine în oraş prin neaprobarea unor postări, pentru că scopul acestui grup este unul pozitiv şi sunt atâtea grupuri ale Moineştiului pe facebook unde pot fi prezentate şi aspectele mai puţin plăcute din oraş.

 Întrebare:  De ce doar lucruri pozitive ?

Mihaela Rd:  Pentru că media este plină de lucruri negative, iar eu încerc să fiu o persoană pozitivă.

 Întrebare:  Care este rasplata pentru munca depusa ?

Mihaela Rd:  Paticiparea la evenimentele care mă interesează şi postările pe care le fac membrii grupului.

Întrebare:  Care sunt locurile preferate din Moineşti ?

Mihaela Rd:  Lucăceştiul!!! De când am venit în Moineşti, acesta a fost locul meu preferat.

Întrebare:  Câteva cuvinte despre tine:

Cei care nu mă cunosc offline, mă pot cunoaşte de pe pagina de facebook Mihaela Rd. Până acum toate postările au fost “publice”.

Mulţumesc Mihaela Rd pentru amabilitatea de care ai dat dovadă răspunzând întrebărilor şi multă baftă în continuare.

O să urmeze şi alte interviuri cu membrii grupului, în măsura în care acestea vor interesa moineştenii şi bineînţes în măsura în care aceştia vor dori să răspundă întrebărilor.

 

Un comentariu

Lasă un răspuns

