In memoriam…Dr. Cristea Petru -Moineşti

Când îţi moare cineva drag, ţi-e greu să accepţi, chiar dacă eşti conştient că ăsta e cursul logic al vieţii. Ţi se pare nedrept şi mai că-ţi vine să te iei de piept cu doamna care-şi vântură coasa pe deasupra capetelor, râzând de durerea, revolta şi neputinţa oamenilor. Începem să murim câte un pic, chiar din prima zi în care ne naştem, dar nu reuşim să ne obişnuim cu gândul că acest fenomen ni se poate întâmpla nouă şi celor dragi.

Astăzi s-a stins din viaţă un OM.  Nu-mi vine să cred că scriu despre el la trecut, îmi plânge sufletul şi nu-mi găsesc cuvintele, lacrimile se amestecă cu literele, durerea mă copleşeşte, pentru că l-am admirat şi l-am iubit în egală măsură.  Moineştenii cu vârsta de peste 40 de ani, cu siguranţă i-au trecut pragul cabinetului de radiologie din Policlinica veche.  Domnul doctor Cristea Petru,  va rămâne în inimile tuturor Moineştenilor  prin tot ceea ce-a făcut pentru sănătatea pacienţienţilor săi, fie ei petrolişti, fotbalişti, oameni veniţi cu trimitere din toate satele din împrejurimi. Viaţa sa ar trebui să fie dată drept model: tată a doi copii excepţionali, bunic şi mai nou, străbunic,  cetăţean de vază al urbei, naşul mai multor copii şi cupluri, un vecin iubit, un prieten pentru toţi cei care i-au trecut pragul…şi care n-au fost puţini.

Să ne rugăm pentru odihna sufletului său şi să-l însoţim pe ultimul drum, luni 28 aprilie 2014, ora 12.00 Va fi inmormântat la Biserica „Sfântul Gheorghe” din Moineşti şi toţi cei care l-aţi cunoscut puteţi să-i aduceţi un ultim omagiu.

Condoleanţe familiei !

şi

Dumnezeu să-l ierte !

IMG_0125

1276795_10203014985229184_6734017128277532841_o

sursa foto: Josephine Kohlenberg

Puiu Nistoreanu: „ L-am cunoscut pe Doctorul Cristea, asa cum l-au cunoscut, aproape toti moinestenii, comanestenii si poate chiar aproape toata Valea Trotușului : la nevoie. Copil fiind si racit, am fost introdus, dincolo de perdelele usii de la radiologie si dupa o examinare atenta mi s-a spus: „o sa te faci bine!”. M’am facut si bine si mare… Ca mine multi din cei care sunt de peste 30-35 de ani si s-au aflat la nevoie. In amintirea clipelor trecute, am considerat ca trebuie sa aduc prezentul omagiu, desi eu nu sunt asa de priceput la vorbe precum Popescu Cristina.”

Picture 004

8 thoughts on “In memoriam…Dr. Cristea Petru -Moineşti”

  1. Cu adevarat una dintre „emblemele” orasului, va fi de acum inainte istorie. L’am cunoscut copil fiind si am imaginile omului distins si prietenos in acelasi timp, mereu elegant, cu o alura de lord britanic. Am cunoscut in egala masura pe danut si Adina, doi copii care au confirmat asteptarile oricarui parinte ambitios…
    Am utilizat/imprumutat cartile bibliotecii personale, magnetofonul si am ascultat numeroase ore discurile cu muzica clasica…in casa doctorului de vis a vis de Parcul Teilor. Sunt momente si clipe vegheate si girate de intreaga familie Cristea. Pentru care abia acum ma gandesc sa multumesc. Iar acum realizez cat de dragi imi erau cu totii…
    Asa este: „Când îţi moare cineva drag, ţi-e greu să accepţi, chiar dacă eşti conştient că ăsta e cursul logic al vieţii.”
    RIP

    1. Domnule profesor, va mulţumesc pentru cuvintele frumoasele, domnul doctor s-ar bucura să le audă. Naşul meu a fost un om excepţional şi eu sunt acum mult prea marcată de sfărşitul său, aşa că portretul făcut de dumneavostră este atât de bine realizat. Cred cu tărie că toţi cei ce l-au cunoscut, o să-l păstreze în memorie, aşa cum l-aţi zugrăvit dumneavoastră.

  2. Nu pot si nu vreau sa cred…I-am iubit,adorat,venerat,considerat pe DOAMNA si DOMNUL Dr,Petru Cristea in aceeasi masura…Am fost binecuvantata cu atentia si sfaturile nepretuite ale dnei Cristea in vremuri cand aveam inca multe de invatat…Si tot binecuavntata am fost cu cea mai discreta,eleganta si la fel de nepretuita atentie din partea dlui Dr,Petru Cristea…Anii au trecut peste noi toti…Dintr-o respectuoasa iubire si duioasa naivitate am crezut ca nu se va intampla nicicand…dar iata ca s-a intamplat… sunt la mii de kilometri distanta si ma doare profund ca nu voi fi acolo,,,la ramas bun… voi ramane in suflet si-n memorie cu ultima intalnire intamplatoare pe care am avut-o cu dul Dr,Petru Cristea,in vara,cand ne-am salutat reverentios asa cum am facut-o o viata…Imi cer permisiunea sa fiu,cu gandul,cu sufletul si cu inima,alaturi de dna Cristea,de Dan si de Adina.Bunul Dumnezeu sa-l ierte si sa-l primeasca-n bratele Sale.

      1. Eu va multumesc din suflet pt.ca mi-ati dat ocazia sa-mi exprim sentimentele ce ma-ncearca,aici,departe de casa,de toti si de toate…Bunul Dumnezeu sa va ajute si Maicuta Sfanta sa va ocroteasca scumpa si stimata dna Cristina Popescu…

Lasă un răspuns

