O moineşteancă cu mâini de aur

Vă propun să faceţi cunoştinţă cu doamna Maria Alazaroaie, o moineşteancă sufletistă, cu mâini de aur.  Cine nu i-a văzut cele peste 600 de creaţii din albumul de pe contul său de facebook  este invitat să le admire. Eu am „sustras” doar o parte din aceste minunăţii pe care le puteti vedea în filmuleţul de mai jos şi trebuie să vă spun ca nu m-am mai săturat privindu-le.

Nu cred că există cineva care să nu-şi dorească ceva făcut de mâinile Marianei (aşa cum îi spun prietenii );  Eu am avut fericirea s-o cunosc pe Maria din anul 1994 şi pot să vă spun ca e un om deosebit, în care poţi avea încredere. I-am cerut acordul pentru acest interviu şi cum răspunsul a fost unul pozitiv şi prompt, iată ce-a ieşit:

– De când datează pasiunea dumneavostră pentru hand-made ?

– Cred că de când eram mică, doar că pe atunci nu existau posibilităţi materiale.  La terminarea liceului, ştiu că aveam tot felul de coliere din mărgeluţe  colecţionate de la bunica mea, din material sintetic şi din sticlă, cu care  îmi asortam ţinutele.  Această pasiune s-a concretizat începând cu anul 2012.

– Cât timp alocaţi acestei pasiuni ?

Există bijuterii mai elaborate şi migăloase, care necesită un timp mai îndelungat de lucru  (asta-mi place să fac  🙂  ), dar sunt şi cele mai simpluţe, care nu cer aşa mult timp.

– Cum se împacă profesia de contabil cu cea de creator de bijuterii ?

Cea de contabil,  ştim bine că presupune termene, legislaţie, rigiditate, stres, iar creaţia vine ca o binecuvântare, ca o relaxare, după o zi încărcată de muncă.

– Ce vă inspiră atunci când începeţi să lucraţi la o bijuterie ?

Sincer ?  N-aş putea să spun că mă inspiră ceva anume. Am comenzile certe, unde trebuie sa execut lucrarea în parametri stabiliţi cu clientul. În rest, e poveste, imaginaţie fără margini, şi când spun asta ma refer ad literam la exprimarea în sine, nu există frontiere în a crea, de multe ori îmi propun şi vizualizez o bijuterie, si rezultă în majoritatea cazurilor, cu totul altceva, oricum cel mai bine mă simt când pot, când îmi permite timpul , să concep şi să finalizez o bijuterie unicat, aparte.

– Aţi participat la târguri de profil ? (câteva impresii)

Sigur, am participat anul trecut la câteva târguri de profil organizate la Bacău, ce pot să vă spun… experienţa e unică, am cunoscut oameni minunaţi, creatori de bijuterii şi decoraţiuni handmade. Oamenii sunt interesaţi de aceste produse, sunt receptivi, sunt foarte apreciate creaţiile noastre. Intenţionez ca pe viitor să particip şi la alte târguri, în ţară.

– Ce le transmiteţi celor care ar dori să se ocupe cu acestă muncă migăloasă dar plină de satisfacţii ?

Celor ce doresc sa creeze,  le dau un sfat:  lăsaţi-vă imaginaţia să zburde, în fiecare dintre noi există un minunat potenţial,  veţi fi uimiţi de ceea ce rezultă.

– Cum ar fi corect, din punctul dumneavostră de vedere să ne asortăm bijuteriile ? (în funcţie de ţinută, culoarea ochilor, zodie)

Bijuteriile ne pot face mai frumoase, mai încrezătoare. La birou vom purta bijuterii office, sobre şi elegante totodată, la plajă, vom purta bijuterii uşoare, colorate, seara, bijuterii elegante şi cât mai simple, eu sunt pentru ,,little’’ sau maxi black dress, alături de care vin cu o bijuterie de bun gust, nu foarte încărcată, nici cromatic şi nici ca dimensiune.
Am un defect, dacă pot să-i spun aşa, în ceea ce priveşte alegerea bijuteriei: (poate şi din cauza faptului că mă ocup cu aşa ceva) ţin tare mult la deviza : ,,amănuntele fac diferenţa”, personal, prefer să am mai puţine, dar să fie unice şi de bun gust.
Nu ştiu dacă am facut două bijuterii la fel, doar cele pe comandă, vorbim de cele în trend, care conţin aceleaşi elemente ,, pentru că se poartă’’, să zicem vara aceasta se poartă brăţările, cerceii, colierele cu rudraksha şi cele cu motive etnice, oricum am urmărit şi în acest caz să dau o notă personală fiecarei bijuterii. Totul ţine de abilitatea fiecăreia dintre noi de a alege ceea ce ni se potriveşte.

– Care este locul dumneavoastră preferat din Moineşti ?

Parcul cu pini,  este locul meu preferat din Moineşti;  unde este verde, acolo sunt şi eu, aştept să se dezvolte copacii plantaţi în centrul orasului, sunt încântată de iniţiativa Primăriei.
Al doilea loc preferat, este, grădinuţa mea de lângă bloc, vara este o plăcere să stau şi să admir plăntuţele şi arborii de care m-am ocupat personal şi care se dezvoltă frumos, mulţumesc bunului Dumnezeu.

– Am observat că sunteţi abonată la grupul „Moineştiul Pozitiv” de pe Facebook.  Ce îmbunătăţiri credeţi că s-ar putea aduce grupului (ce-aţi dori să mai găsiţi pe grup pentru a fi util şi plăcut moineştenilor ) ?

Nu prea sunt în măsură să evaluez munca celor care postează pe ,,Moineştiul pozitiv”, cert este că avem un oraş frumos, curat, cu oameni minunaţi şi mă mândresc cu asta.

– Ce bijuterie s-ar potrivi Moineştiului şi de ce ?

În acest moment mă gândesc la o bijuterie creată de natură, şi anume o magnolia. De ce? …este o plantă deosebită, ce trece testul timpului şi al condiţiilor din zonă.

Mulţumesc pentru amabilitatea pe care aţi avut-o răspunzând întrebărilor. Mult succes în tot ceea ce faceţi şi Felicitări !

 

2 comentarii

  1. minunate bijuteriile intradevar. felicitari doamnei pentru asa frumoasa preocupare. si tie Cristina pentru interviu :).
    mi s-a facut dor de mesterit bijuterii privind filmuletul . nu am mai facut-o de prea multa vreme. poate vara asta o voi face.

Lasă un răspuns

