Jurnal de concediu: Vatra Dornei

Anul acesta programul turistic „O săptămână de refacere” a coincis cu perioada în care am avut concediu, aşa că am ales pentru petrecerea timpului liber,  „Perla Bucovinei”,  staţiunea Vatra Dornei.

Cum nu sunt genul care să stea prea mult în camera de hotel, mi-am făcut un program care să-mi acopere toată perioada şi care nici să nu mă coste o avere.

Cazarea am avut-o la Hotelul Carol (****) la un preţ foarte bun (360lei/săptămână/persoană) ce a inclus micul dejun, două tipuri de saună (cu infraroşu şi finlandeză), jacuzzi, salină şi o sedinţă de masaj de 15 minute (unde eşti răsfăţat de mâinile moi şi catifelate ale domnişoarei Letiţia (mulţumesc Leti şi pe acestă cale🙂 )). Personalul este foarte amabil, la masă eşti servit repede şi bine iar curăţenia în cameră este literă de lege. Când voi reveni în Vatra Dornei sper să găsesc locuri tot aici.

Hotelul este monument istoric, datează din anul 1896 şi este poziţionat în centrul staţiunii. Iată câteva imagini:

Picture 022

 Sala de mese este aranjată în stil medieval, ceea ce mi-a plăcut foarte mult.

Picture 789

Seara poţi ieşi la o bere ori la un suc pe terasa de vară a hotelului.

Picture 515

Cele mai plăcute locuri din hotel, în care corpul tău se destinde total sunt:  sala de masaj şi cada de jacuzzi, unde ai sta ore în şir.  :))

Staţiunea Vatra Dornei este mică, însă cochetă şi primitoare, oamenii sunt calmi şi binevoitori, este potrivită pentru toate anotimpurile şi pentru toate vârstele.

În parcul din centru, veveriţele şi păsările vin să-ţi mănânce nuci din palmă, iar seara într-unul din chioşcuri se cântă muzică de fanfară, în timp ce locul se umple de turişti şi  localnici.

Picture 592

Tot aici, se găseşte biserica pe care tricolorul este prezent peste tot  şi de unde slujba se aude în tot parcul.

Picture 580

Clădirea izvorului „Santinela” e foarte frumoasă din punct de vedere arhitectonic, însă aici nu găseşti apă ci doar gunoaie, la fel cum e şi clădirea Cazinoului, care se dărâmă sub ochii tuturor, aşa cum se întâmplă şi cu alte cazinouri din ţară  (Slănic-Moldova, Constanţa).

Picture 010

Picture 013

Iarna, acest parc găzduieşte  un patinoar, pârtie de schi cu telescaun şi un  loc de săniuş.

Cu trenuleţul staţiunii poţi parcuge tot oraşul (7 lei ) în doar o oră (inclusiv platforma Runc) ori poţi face o excursie la două mănăstiri din apropiere (15 lei). E pitoresc şi ai ocazia să vezi  oamenii zâmbind la vederea „mobilului”.

Picture 565

După ce-ai încheiat şi capitolul ăsta, se impune vizitarea celor două muzee.

În clădirea Primăriei, se află Muzeul de Etnografie, unde eşti întâmplinat de Blanche, un fel de mascotă vie, o pisicuţă albă superbă, cu aer aristocratic.

Picture 535

Imediat după Blanche, apare doamna de la muzeu, care îţi explică cum stă treaba cu portul popular al locului, interioare de casă, obiceiuri şi tradiţii de-ale locului. Povestea ouălelor pictate ne-a lăsat cu gura căscată, habar n-aveam că pictura aceea migăloasă de pe un ou, poate transmite un mesaj celui care-l primeşte.

Picture 557

Cel de-al doilea muzeu pe care-l puteţi vizita este cel de ştiinţe naturale.

Picture 411

 Aici întâlniţi imagini din flora şi fauna locului, trofee de vânătoare, păsări şi animale frumos împăiate. Biletele de intrare la aceste muzee sunt foarte accesibile (3 lei), aşa că toată lumea îşi va putea permite să le vadă.

Dacă doreşti să vezi o frumoasă panoramă a oraşului, trebuie să urci cu telescaunul pe „Dealul Negru”, pentru doar 20 lei.  Vei parcurge 3 km.până la cota 1300, în timp ce poţi atinge cu mâna vârfurile brazilor, respiri un aer curat şi faci o colecţie de fotografii superbe. Sus, te aşteaptă Cezar şi Mona, caii cu care trebuie să faci o plimbare la pas (pentru 10 lei), căci sunt răbdători şi suportă pe ei povara fiecărui începător.

Picture 143

În faţa Hotelului Carol, se află tiroliana, unde curajoşi de toate vârstele îşi trăiesc minutul lor de adrenalină pentru doar 10 lei.

Picture 697

Piaţa este una mică, însă bine aprovizionată, la preţuri rezonabile, aici n-am observat creşteri forţate ale preţurilor doar pentru că „e staţiune”, iar vânzătorii sunt amabili şi le zâmbesc turiştilor.

Zilnic, o firmă locală de turism organizează excursii de-o zi sau de jumătate de zi, în locurile din apropiere: Hotelul Castel Dracula, Pasul Tihuţa, Mănăstirile Suceviţa, Moldoviţa, Humor, dar şi cele din Neamţ. (preţurile sunt ok).

Pentru iubitorii de drumeţii montane sunt o mulţime de trasee frumoase, iar la doar câţiva kilometri, un parc de distracţii.

Aşa am văzut eu Vatra Dornei, un loc în care cu siguranţă mă voi reîntoarce.

Picture 200Picture 139

9 thoughts on “Jurnal de concediu: Vatra Dornei”

    1. Nici eu nu m-am asteptat sa gasesc cu ce sa-mi umplu o saptamana, dar iata ca ai ce face. O sa mai scriu cateva pagini din Jurnalul de vacanta, cu zonele din apropiere pe care le-am vizitat si te asigur ca sunt minunate si unice in lume.🙂

      1. Sunt sigura de asta, am o prietena care sta in Vatra Dornei si tot timpul e pe munte si face mii de poze cu peisaje minunate🙂

  1. In Vatra Dornei am fost anul trecut, doar o zi am stat, dar am mancat ceva interesant pe terasa hotelului la care ai stat tu. Nu ma gandeam ca este atat de accesibil, mai ales ca parea exclusivist in interior.

Lasă un răspuns

