In memoriam: Profesor Vasile Anghel din Moineşti

IMG_0187

Cel care ne-a fost dascăl multora dintre noi, n-a mai aşteptat să sune clopoţelul şi anul acesta, poate că l-a auzit pe cel al îngerilor şi s-a îndreptat într-acolo, pentru a afla marile adevăruri pe care să ni le predea atunci când ne vom revedea.

Mai mult ca sigur că o să scrie o carte de istorie despre Rai, aşa cum a scris şi despre oraşul nostru, lucrarea: „Moineşti -565 de ani de la prima atestare documentară -compendiu de geografie şi istorie locală”  şi o să ne-o predea când vom fi cu toţii acolo.

S-a născut acum 83 de ani în Solonţ, a predat istoria atâtor generaţii de elevi, a fost un om despre care nimeni nu cred că poate spune o vorbă rea, de o moralitate şi o corectitudine care din păcate astăzi e pe cale de dispariţie.

Mie mi-a fost profesor în toţi cei patru ani de liceu şi m-a făcut să iubesc istoria, ba chiar să merg şi la olimpiadă. Era mândru de noi, mai ales de prietena şi colega mea  Paraschiv Vera Ionela  (azi Caicaş), care a luat locul I la Olimpiada pe ţară la Istorie.

Era spiritual, calm, blând, corect în notare şi simţeam că ne iubea pe toţi. Mi-ar place să-i spun că abia acum am înţeles cu adevărat cât de important este să ne cunoaştem trecutul, istoria aceea predată după revoluţie, netrucată.

Profesorii mei dragi au început să plece, unul câte unul,  spre o lume mai bună. Mai întâi a fost domnul profesor Burghelea,  apoi domnul profesor Iscu, a urmat domnul diriginte Neagu şi acum domnul profesor Anghel. Eu nu i-am uitat, aşa cu nu i-au uitat mulţi alţi elevi şi vreau să le mulţumesc că m-au sculptat, pentru a fi astăzi ceea ce sunt.

Dumnezeu să-i  aibă în pază !

Sincere condoleanţe familiei Anghel !  

  in-memoriam

Un comentariu

Lasă un răspuns

