Cum am scăpat de umezeală şi mucegai

Intru în casă şi mă izbeşte un miros puternic de mucegai, încep să tuşesc, organismul meu îl respinge dar ce pot să fac, trebuie să-l suport, e al meu de câţiva ani şi zilnic sporii lui se întind peste tot: pe pat, pe mobilă, pe haine şi cu siguranţă şi în plămânii mei e o cantitate suficientă. Am cumparat zeci de substanţe pentru a-l stârpi,  fără niciun rezultat, e foarte rezistent, nu degeaba e materia primă principală pentru penicilină. Am chemat specialişti şi mai puţin specialişti, m-am consultat cu toţi prietenii şi vecinii, nimeni n-a putut să-mi explice de ce mi se intâmplă tocmai mie, căci nimeni altcineva din bloc nu mai are problema asta. Stau la parter şi mă simt ca într-o peşteră, pereţii sunt în permanenţă uzi, aştept să-mi crească stalactite şi stalagmite, poate deschid o peşteră privată, de apartament şi tai bilete la intrare. Gluma-i glumă dar situaţia e foarte gravă şi neplăcută, nu cred ca şi-ar dori cineva să trăiască într-un asemenea mediu. Am apelat la internet, am citit toate articolele şi toate forumurile de specialitate şi concluzia care mi se contura în minte era una singură, aceea că trebuie să vând şi să plec cât mai repede de-acolo.

Într-o dimineaţă, pe când ieşisem la fereastră să aerisesc şi să-mi storc cârpele şi bureţii pe care-i folosesc pentru a colecta apa de pe ziduri, mă vede un prieten întors recent din Spania, unde se ocupa cu izolaţii de case, blocuri etc. Din vorbă-n vorbă îi povestesc cum stă treaba şi-l invit să intre să se convingă. Mi-a fost jenă de reacţia lui când a intrat pe uşă şi l-a izbit mirosul de mucegai, mă simţeam vinovată chiar dacă nu era zi să nu spăl cu hipoclorit, dar în acelaşi timp mi-am dat seama cât este de neplăcut pentru cei ce-ţi calcă pragul, pentru că am uitat să vă spun, dar în ultima vreme n-am mai chemat pe nimeni în vizită din acest motiv. Omul a analizat situaţia pe toate părţile şi mi-a pus o mulţime de întrebări, cam ca la medic, despre ce e dedesuptul blocului, cine stă la etajul I, din ce material e făcut blocul, din ce an, în fine…La final mi-a spus că apa se formează datorită diferenţei de temperatură dintre căldura din casă şi podea, respectiv tavan. La etajul I nu mai locuieşte nimeni de multa vreme şi tavanul are altă temperatură, iar podeaua e rece din pricina beciului plin de apă şi mizerie, ca în majoritatea blocurilor comuniste. Trebuie făcută izolaţia blocului, a decis el, apoi o curăţenie generală până la temelie, altfel rişti să te îmbolnăveşti dacă mai trăieşti în acest mediu. S-a oferit să mă ajute, ca tot era într-o mini-vacanţă şi am acceptat bucuroasă, dar în sinea mea eram sceptică, nu credeam că va reuşi să facă tot ce-a spus în doar două săptămâni.

M-am înşelat şi pentru prima dată sunt fericită că n-am avut dreptate, omul a accesat internetul, a comandat toate materialele de care avea nevoie de pe www.e-izolatii.ro , unde preţurile sunt chiar negociabile şi mi-a izolat blocul exterior cu polistiren de 10, apoi pe casa scării, pe tavan, ba a intrat chiar şi în beci, izolându-i tavanul acestuia, astfel încât casa să-mi fie învelită complet. Am scos parchetul şi nu-mi venea să cred cât era de afectat şi am turnat şapă din beton, cu izolaţie, apoi am pus un alt parchet. La final, s-a dat jos tot varul şi s-au aplicat diverse substanţe plus var antimucegai.

Am tratat mobila cu Savo si mi-am spălat toate hainele şi toate lucrurile din casă. A trecut un an şi sunt foarte mulţumită de rezultate, am grijă să aerisesc zilnic, indiferent cât ar fi de frig, măcar jumătate de oră şi să păstrez o temperatură constantă.

E greu de scăpat de mucegai, dar nu imposibil, totul e să găseşti persoana potrivită să te ajute, căci materiale se găsesc destule la magazinul despre care v-am spus deja.

Lasă un răspuns

