Am fost la patru piese de teatru în trei zile

În acest sfârşit de săptămână, sufletul meu a rămas într-un colţ din clădirea veche dar atât de frumoasă a teatrului „Bacovia” din Bacău şi n-a vrut să se mai dea plecat de-acolo până ce porţile maratonului teatral au fost închise.

Am sunat marţi la teatru pentru a întreba cum se va desfăşura evenimentul, dacă se fac rezervări sau altceva şi domnul care mi-a răspuns m-a asigurat că dacă voi veni, voi găsi locuri, pentru că au mai fost astfel de evenimente şi nici măcar nu s-au completat locurile în sală.

Ei bine, cum să cred una ca asta, când eu ştiu că sala e plină chiar şi atunci când se taie bilete, aşa că am fost prevăzătoare şi am venit la fiecare spectacol cu cel puţin o oră înainte şi bine am făcut.

Picture Tuborg 010 N-am mai stat de multă vreme la o asemenea coadă şi cu siguranţă până acum n-am mai aşteptat atât de mult să intru la o piesă de teatru. Mă uitam în jur şi nu-mi venea să cred că în ţara asta se mai poate întâmpla şi aşa ceva. Dacă nu eram chiar eu acolo şi mi-ar fi povestit cineva, poate nici n-aş fi crezut, dar aşa….aşa m-am bucurat enorm, cu fiecare nouă persoană ce se aşeza la rând.

Am primit o foaie cu câteva întrebări referitoare la ce mi-aş dori să văd la teatru pe viitor (foarte bună ideea!)  şi am fost fericita posesoare a unui loc pe scaun, pentru că au fost foarte mulţi care au stat în picioare, ba chiar şi unii mai nefericiţi ce n-au mai putut intra la spectacol.  Picture Tuborg 001Joi, 07 mai, am văzut spectacolele:  „Angajare de clovn” de Matei Vişniec şi „Vârciorova. Carantină” de Matei Millo şi Vasile Alecsandri.

În „Angajare de clovn”, regizorul Gheorghe Balint le-a distribuit cu succes pe actriţele: Eliza Noemi Judeu (rolul Peppino), Nina Ionescu (Nicollo) şi Adelaida Perjoiu (Fillipo).

Picture Tuborg 005O poveste de viaţă, tristă, care ni se întâmplă şi nouă aproape în fiecare zi, presărată din loc în loc cu zâmbete amare. O iubesc pe actriţa Eliza Noemi Judeu, pentru că e foarte talentată şi e perfectă în toate rolurile în care joacă. Am mai spus-o pe blog, e preferata mea, mă hipnotizează atunci când joacă, e omul născut şi nu făcut pentru teatru. În rolul „Peppino”, n-a uitat nicio clipă vârsta personajului său, i-am urmărit toate gesturile şi mişcările şi nu pot decât să mă înclin cu adâncă admiraţie în faţa sa.

Piesa „Vârciorova. Carantină”, e o comedie spumoasă, unde toată lumea râde de isprăvile cucoanelor venite din toate colţurile lumii şi oprite să stea în carantină la gara din Vârciorova.

Picture Tuborg 038 Am remarcat-o pe noua directoare a teatrului, actrita Anca Sigartău, nu numai alături de colegii ei ci şi de publicul spectator (apropo, abia aştept s-o văd jucând şi pe dumneaei ). Felicitări pentru acestă iniţiativă şi pentru planurile de viitor despre care am citit în presă !

Picture Tuborg 041Nu ştiu cum sunteţi voi, dar mie îmi dau lacrimile de fiecare dată când se termină spectacolul şi actorii se înclină în faţa publicului, primindu-şi aplauzele (de cele mai multe ori singurele lor recompense). De data asta, am simţit un val uriaş de energie ce se degaja de pe scenă şi parcă ochii actorilor erau plini de lacrimi văzând sala arhiplină şi fiind aplaudaţi şi chemaţi de mai multe ori în faţa iubitorilor de teatru.

Sâmbătă, nu puteam să ratez unul dintre cele mai iubite spectacole jucate pe scena teatrului băcăuan, „Nora” de Henrik Ibsen, în regia lui Dumitru Lazăr Fulga.

Distribuţie:
Nora – Eliza Noemi Judeu
Avocatul Helmer – Ştefan Ionescu
Doctorul Rank – Ion Goranda
Doamna Linde – Firuţa Apetrei
Avocatul Krogstad – Viorel Baltag
Anne-Marie, bonă la soţii Helmer: Anca Bucşă

Picture Tuborg 056Oare câţi dintre noi nu trăiesc drama Norei sau a doctorului Rank ? fiecare personaj are propria lui poveste, fiecare ascunde ceva. Un spectacol strălucitor, excepţional, pe care-mi doresc să-l revăd. Felicitări tuturor actorilor !

Duminică, am ţinut neapărat să merg la „Procesul” de Franz Kafka, pus în scenă de directorul Teatrului Pygmalion din Viena, Geirun Ţino.

Distribuţie:
K. – Matei Bogdan
Ana – Florina Găzdaru
Doamna Grubach – Firuţa Apetrei
Franz – Ştefan Ionescu
Willem – Bogdan Buzdugan
Inspectorul, Pictorul Titorelli, Preotul – Viorel Baltag
Kulich – Dumitru Rusu
Kaminer – Valentin Branişte)

11050658_1626365714248678_422241790149530976_nAm citit cartea cu câţiva ani în urmă şi eram foarte curioasă să văd acestă piesă. Găseşti aici oglinda societăţii noastre actuale, adevărul exprimat într-un mod atât de  simplu. Kafka e genial, după părerea mea, iar piesa merită să fie văzută.

După acest regal teatral, am nevoie să stau câteva zile în „carantină”, să mă gândesc mai mult la ceea ce-am văzut şi să răspund conştiinţei mele, la cele câteva întrebări din chestionarul pe care mi l-a dat să-l completez după aceste zile.

Multumesc doamnei director Anca Sigartău pentru acestă iniţiativă şi tuturor actorilor, regizorilor, oamenilor din spatele aparatelor, costumierilor, celor de la machiaj, întregului colectiv al Teatrului „Bacovia” Bacău, care au făcut zilele acestea un tur de forţă demonstrând iubitorilor de teatru că sunt la înalţime.

Picture Tuborg 031  La următorul spectacol, voi merge cu reducere 50% pentru că am primit un bilet ce îmi  permite asta. Mulţumesc🙂

1 thought on “Am fost la patru piese de teatru în trei zile”

Lasă un răspuns

