Festivalul MedievFestArt Tg.Neamt

Pff, că repede mai trece timpul şi n-am apucat să scriu pe blog câteva gânduri despre Festivalul MedievFestArt din Tg.Neamţ şi nici măcar să vă pun nişte poze.

Evenimentul a ţinut trei zile şi trei nopţi  şi s-a desfăşurat în perioada 03-05 iulie 2015, în paralel cu zilele Cetăţii Tg.Neamţ. Am fost dezamăgită că autorităţile nu s-au înţeles pentru a organiza ceva deosebit şi nu s-au străduit să atragă turişti. Nici locuitorii Tg.Neamţului nu s-au deranjat în număr foarte mare să vadă ce se întâmplă în oraşul lor, cu toate că astfel de evenimente sunt rare şi s-au deplasat acolo pentru ei, cele mai bune Ordine Cavalereşti din ţară. Programul pe care l-am primit nu s-a respectat, cel puţin vineri şi sâmbătă dimineaţa cât am stat noi acolo. De exemplu, la Cetatea Neamţului, vineri trebuiau să aibă loc următoarele evenimente: ora 15: Primirea invitaţilor şi a trupelor participante, prezentarea Muzeului şi instalarea taberelor cavalereşti, ora 17:  Concert Cimpoierii din Transilvania şi la ora 19: Demonstraţii şi întreceri sportive. Ei bine n-am văzut decât instalarea unor tabere cavalereşti, în rest, nimic !

Am coborât în Cartierul MedievArtFest, unde am stat până seara târziu, când ne-am retras la Pensiunea „La Cetate”, unde ne-am cazat, special pentru acest eveniment. Acolo, cu excepţia unor cetăţeni turmentaţi (inclusiv preotul din zonă), care s-au dat în spectacol fără ca autorităţile locale să intervină, atmosfera a fost minunată.

Meşterii populari prezenţi au adus cele mai frumoase obiecte lucrate de mâinile lor de aur, lucruri unicat, de o frumuseţe deosibită.

Picture Tuborg 303Picture Tuborg 302Picture Tuborg 300Picture Tuborg 301Picture Tuborg 298Picture Tuborg 295Mi-au atras atenţia în mod deosebit două ariste: Domnița Sofia şi Ionela. Domnița Sofia  se ocupă cu executarea de bijuterii handmade unicat cu broderie, după motive tradiţionale din zona Moldovei. M-am minunat când mi-a spus că le lucrează cu ochiul liber. Pe Domnița Sofia o găsiţi pe contul de facebook, aici.

Picture Tuborg 296 Picture Tuborg 297                                                                Domnița Sofia

Ionela Lungu, al cărui cont de facebook este acesta, recreează lumea lui Creangă.

Picture Tuborg 082 Pâcală, Fata Babei şi a Moşului, Moş Nichifor, ba chiar şi Moş Chiorpec, ciubotarul satului Humuleşti, se găsesc în „Mall-ul” Ionelei, situat la baza dealului ce duce spre Cetatea Neamţului.

Picture Tuborg 083 Ionela Lungu, artist plastic Tg.Neamţ

Picture Tuborg 084

Dacă vrei, poţi s-o vezi modelându-şi personajele, cu migală şi cu mult suflet.

De la Ionela, până la Cetate, am mai întâlnit două personaje interesante, un fel de pictor pe piatră

Picture Tuborg 079Picture Tuborg 081şi un bătrânel care a construit cu mijloace rudimentare nişte aşa-zise lunete, cu care încearcă să facă turism, în felul săuPicture Tuborg 078Nu vreau să vă vorbesc aici despre Cetate, poate o să-i dedic un articol separat, în funcţie de timpul liber, ci  coborâm în oraşul medieval, acolo unde domniţele şi cavalerii îţi încântă privirea.

Picture Tuborg 119Picture Tuborg 151Picture Tuborg 169Picture Tuborg 179Picture Tuborg 189Directorul artistic al festivalului, Liviu Pancu, cu cel mai mic dintre lupi

Bucurati-vă de atmosfera medievală, urmărind aceste filmuleţe, care spun mai mult decât o mie de cuvinte:

&&&

&&&

&&&

&&&

2 comentarii

Lasă un răspuns

