Cum mi-am petrecut prima ediţie de Theaterstock (1)

De cum am aflat că Theaterstock va avea loc la Bacău, am ştiut că trebuie să fiu acolo, oricât de greu mi-ar fi . . .şi mi-a fost, căci am făcut naveta zilnic între Moineşti şi Bacău, dormind doar trei-patru ore pe noapte, am stat în picioare până când am simţit că sunt una cu asfaltul, am mâncat pe apucate, am suportat căldura dogoritoare a soarelui, am cheltuit până şi ultima lecţaie pentru a-i putea vedea şi auzi pe actorii mei dragi, pe care îi admir şi în faţa cărora mă înclin cu adânc respect pentru ceea ce fac pentru noi.

Efortul a meritat din plin şi dacă mâine ar începe o nouă ediţie, aş fi prezentă, fără să cârtesc. Theaterstock a fost cu adevărat un fel de Woodstock mai mic, a fost o oază de cultură şi artă, a transfigurat chipurile oamenilor, readucându-le fericirea în priviri şi zâmbetul pe buze, a acoperit un mare vid,  într-o lume ce începuse să ne schimonosească sufletele.

La casieria Teatrului Bacovia era coadă în permanenţă, oamenii veneau cu liste pregătite de-acasă, cumpărându-şi bilete la câte 6-7 piese, pe stradă se formaseră grupuri ce schimbau impresii despre ceea ce văzuseră deja. Oriunde te întorceai auzeai : „vai, ce-am mai râs la piesa cutare”, ori „ai fost la piesa x ?…nu, vai ce-ai pierdut „, sau „la cât ne întâlnim să mergem la piesa y ?”. Seara, se aşteptau cu nerăbdare spectacolele de stradă, oamenii adunându-se cu mic, cu mare chiar şi cu câte o oră înainte, pentru a prinde un loc mai în faţă. S-au închegat noi prietenii, s-au format grupuri de iubitori ai Thaliei, care migrau de la un spectacol la altul, bucurându-se împreună de minunea care se petrecea aievea. Dintr-un astfel de grup am făcut şi eu parte şi ţin să le mulţumesc şi pe această cale, doamnelor Mirela şi Cristina şi domnişoarei Andreea, fără de care Theaterstock-ul meu ar fi fost mult mai sărac.

Mulţumesc doamnei Anca Sigartău pentru acest festival, pentru că a simţit că şi în Moldova oamenii au nevoie de teatru şi s-a văzut asta în sălile devenite neîncăpătoare. Felicitări ! Mi-ar place să vă cunosc, să vă îmbrăţişez cu toată dragostea de care sunt în stare pentru ceea ce aţi făcut pentru Bacău.

M-am gândit să împart cu voi, cititorii acestui blog, impresiile şi gândurile mele vis-a-vis de ceea ce-am văzut şi am auzit în aceste două săptămâni, în ordine cronologică şi regret că timpul şi lipsa unui laptop nu mi-au permis să vă transmit în timp real stările prin care am trecut. Mi-ar fi plăcut să fac parte, alături de alţi bloggeri din lista partenerilor media, dar cine ştie, poate anul viitor. Iată aşadar, jurnalul meu.

Jurnal de Theaterstock-istă

01.08.2015 ora 20.30, am fost la piesa „Artă”, de Yasmina Reza, cu actorii Teatrului Bulandra din Bucureşti: Vlad Zamfirescu, Şerban Pavlu, Gheorghe Ifrim. Regia: Cristi Juncu

Mi-a plăcut foarte mult  decorul în care s-a desfăşurat piesa, dar şi povestea celor trei prieteni: Marc, Serge şi Yvan. E greu să-i spui unui prieten vechi că tabloul achiziţionat de acesta e o porcărie, dar dacă ţii la el cu adevărat o faci, pentru a-l determina să renunţe, să nu piardă zeci de mii de euro pe ceva fără valoare. Situaţia e comică, până la un punct în care cei trei ajung să-şi spună verde în faţă  ceea ce gândesc cu adevărat unii despre ceilalţi şi prietenia e pe cale să se destrame.

Dar oare noi nu suntem de cele mai multe ori ca cei trei ? nu cumva gândim una şi spunem alta tocmai pentru a ne păstra relaţiile ? Piesa te face să te gândeşti ce înseamnă de fapt şi ce implică o prietenie sinceră ? poţi fi sincer fără să-l răneşti pe cel de-alături ?

Picture Tuborg 003

Picture Tuborg 004

La ora 23.30 am crezut că au coborât nişte extratereştrii pe pământ, atunci când au urcat pe scenă cei de la „Les Commandos Percu” (Franţa). Au fost explozivi atât la propriu cât şi la figurat, au inundat cerul Bacăului cu artificii, în timp ce mâinile lor băteau continuu la tobe. Iată-i :

va urma . . .

2 comentarii

Lasă un răspuns

