Cum mi-am petrecut prima ediţie de Theaterstock (2)

Aşa cum vă spuneam şi aici, am fost prezentă seară de seară la prima ediţie a Theaterstock Internaţional Arts Festival, ce a avut loc la Bacău, în perioada 01-16 august 2015. Mi-am propus să văd măcar o piesă pe zi şi mi-am îndeplinit cu brio obiectivul.

Iată următoarea pagină de jurnal:

Duminică, 2 august 2015

Am văzut pentru prima dată un actor pe picioroange şi m-am minunat asemenea unui copil de toată animaţia ce s-a creat în parcarea de la Selgros. În zilele următoare asemenea privelişti au fost destul de dese, aşa încât am primit răspuns la toate întrebările mele legate de tehnica purtării picioroangelor.  Picture Tuborg 021De la 20,30 am ales să merg la piesa „Coada” de Israel Horovitz, recunosc, nu pentru că aş fi cunoscut piesa sau aş fi citit măcar ceva despre ea, ci pentru a-i vedea jucând pe actorii Tudor Chirilă şi Radu Gheorghe. Hala de teatru de la Centrul de Afaceri s-a dovedit neîncăpătoare, iar în sală am avut plăcuta surpriză să o vedem pe doamna Iarina Demian, nimeni alta decât regizoarea piesei şi mama lui Tudor Chirilă precum şi pe fiul marelui actor Iurie Darie, Ducu Darie, directorul Teatrului Bulandra.

024-Coada2 Ducu Darie, vorbind spectatorilor  înainte de începerea piesei

026-Coada4Tudor Chirilă, în „Coada”  de Israel Horovitz

027-Coada5

Radu Gheorghe,  în „Coada”  de Israel Horovitz

În piesă, au mai jucat actorii: Cristian Creţu, Mariana Dănescu şi Ion Grosu.

„Coada” este o piesă abstractă. Cinci oameni stau la o coadă la care nu se dă nimic şi luptă pentru a fi în faţă, apelând la tot felul de tertipuri. Se emit judecăţi şi se ascultă din când în când Mozart. E ceva în genul lui Eugen Ionesco. Piesa te face să pleci acasă cu gândul că şi tu ai pierdut şi pierzi în continuare mult timp pe la cozi imaginare, încercând să le dovedeşti celorlalţi că eşti primul, în chestiuni banale şi lipsite de sens. Şi, ca să vă faceţi o idee de câtă lume a fost acolo, priviţi filmuleţul de mai jos

La ora 23,30 a început cel mai frumos spectacol de stradă „Les Girafes (Opérette Animalière)”, Producător: Compagnie Off (Franţa). A fost un spectacol grandios, la care au muncit foarte mulţi oameni. Am fost impresionată de profesionalismul celor de la Compania Off, de vocea celor doi solişti de operetă şi de întreg spectacolul, care a ţinut mii de oameni în stradă până mult după miezul nopţii.

042-Girefele 11043-Girafele 12044-Girafele 13Iată-i pe doi dintre cei ce au condus girafele printre spectatori, făcând un spectacol greu de uitat. Felicitări Off !

045-Girafele 14

Luni, 3 august 2015

am început ziua cu cei de la Compania Grotest Maru (Berlin/Germania), care au încântat audienţa prezentă în parc cu spectacolul lor, bucurându-i deopotrivă atât pe cei mici cât şi pe cei mari.

052-Grotest maru6Piesa aleasă pentru luni a fost: „XXL Fat Pig”, de Neil LaBute, care  s-a jucat în Pub S4. Regizorul Cristi Juncu i-a distribuit pe actorii Tudor Aaron Istodor, Roxana Marian, Irina Velcescu şi Vlad Zamfirescu, într-o coproducţie  Asociaţia Culturală „Catharsis”, Teatrul ACT şi Teatrul „George Ciprian” Buzău. Piesa tratează incapacitatea semenilor noştrii de vedea şi accepta ca pe nişte oameni normali, femeile care nu se încadrează în tiparele societăţii contemporane (90-60-90). Este o piesă ce ar trebui văzută de cât mai multă lume, e atât de actuală încât ascultând replicile, am avut certitudinea că le-am auzit de foarte multe ori în viaţa reală.

057-XXL Fat Pig2

După ora 23.30,  Compagnie „Cie KaRNaVIrES ” (Franţa) a inundat din nou cerul Bacăului cu artificii, oferindu-ne un spectacol de excepţie.

Picture Tuborg 119071-Carnaval5Cei de la Cie KaRNaVIrES au avut nişte costume foarte interesante, aşa cum se poate observa.

 

Marţi, 4 august 2015

Am ales piesa Stele rătăcitoare”, adaptare de Andrei Munteanu, după Șalom Alehem Regia: Andrei Munteanu
Cu: Maia Morgenstern, Anca Sigartău, Richard Bovnoczki
Producător: Teatrului Evreiesc de Stat Bucureşti

Nu s-a anunţat pe afiş că piesa se va juca în ebraică cu subtitrare şi asta  m-a luat prin suprindere. A fost mai mult un exerciţiu pentru mine, urmărind astfel mai mult momentele în care artiştii cântau ori dansau. Piesa tratează viaţa artiştilor, nevoiţi să plece tot timpul în turnee pentru a-şi urma steaua.

Din pricina schimbărilor de locaţie şi de oră, am prins finalul din dansul celor de la  Compagnie Bilbobasso (Franţa).

L-am ascultat pe 1-Q Sapro, apoi am trecut să-i văd şi pe cei de la Divadlo Teatr (Cehia), cu spectacolul “By the wall”, unde era foarte aglomerat, aşa că am aşteptat să înceapă Compagnie „Cie KaRNaVIrES ” (FRANŢA) spectacolul „Tumulte”/”Tumult”.

078-Carnaval4

va urma . . .

1 thought on “Cum mi-am petrecut prima ediţie de Theaterstock (2)”

Lasă un răspuns

