Publicat în Superblog 2015

O zi de coşmar

După trei ani petrecuţi prin ţări străine, am hotărât să mă reîntorc în orăşelul meu de la marginea lumii, să-mi vizitez rudele care începuseră să mă cam uite şi să mă reîntâlnesc cu prietenii din copilărie. De fapt, am revenit în Moineşti la insistenţele Adinei, cu a cărei familie urma să-mi petrec sărbătorile de iarnă. Invitaţia ei m-a emoţionat enorm şi nu mai ştiam ce să cumpăr din Anglia pentru ea, cei doi copii şi minunatul ei soţ,  pentru a mă revanşa. Am făcut un bagaj enorm, de vreo treizeci de kilograme, cât îmi permitea compania aeriană să car după mine şi după vreo trei ore eram în aeroportul din Bucureşti. Când am simţit pământ românesc sub picioare şi am auzit pretutindeni vorbindu-se limba mea, mai că mi-au dat lacrimile. Abia aşteptam să ajung la Adina, aşa că am sunat-o să-i dau vestea cea mare. „V-a trebui să te decurci singură, mi-a răspuns ea sec, nu putem veni cu maşina după tine pentru că nu avem cauciucuri de iarnă şi riscăm să fim amendaţi”. Mi-a închis imediat, pentru că vorbea de la serviciu şi tocmai se rupsese banda de cauciuc ce transporta produsele de panificaţie în lădiţe. E-utilitatea-cauciucului-Elastimpex_SuperBlog  Acum trebuia să pună pâiniţele manual şi asta însemna multă muncă dar şi multe ore suplimentare de stat peste program. Am înghiţit în sec în timp ce  sprijineam un stâlp din aeroport în aşteptarea bagajului.  Dar, ce să vezi, un scurt-circuit a făcut ca benzile transportoare din cauciucbaggage să devină inutilizabile, iar numărul de ore de aşteptare până la recuperarea bagajului să rămână un mister chiar şi pentru angajaţii aeroportului. Începusem să regret acestă vizită, totul părea că mi se împotriveşte iar dusmanul meu numărul unu devenise caucicul. Ca să mă răcoresc, am zis cu năduh printre dinţi, cum ar fi spus odinioară bunica: ” n-ar mai hi cauciuc pe lume ! „.  Şi pentru că se înserase, am sunat la un hotel din Bucureşti, unde am rămas peste noapte, urmând ca a doua zi să văd ce-i de făcut. Oboseala şi stresul de peste zi şi-au spus cuvântul căci am adormit rapid şi am avut un vis straniu. IMG_1128Se făcea că lucram într-o mină de sare şi împingeam din greu la vagoneţii din fier pentru a scoate droburile la lumina zilei. Eram transpirată şi simţeam sarea în toată fiinţa mea. Când am ajuns la gura minei, am leşinat. O căruţă m-a dus la un fel de spital improvizat. M-au aşezat pe o rogojină făcută din pănuşi de porumb şi un aşa-zis medic, fără mănuşi chirurgicale de protecţie, venea înspre mine cu un cuţit, să-mi facă operaţie. Am urlat îngrozită şi am luat-o la fugă, observând că eram încălţată cu opinci şi  aveam haine din pânză. Pe drum nu erau decât două căruţe ce mergeau înspre câmp, la pasul cailor. Am urcat într-una dintre ele şi am ajuns pe o tarla, unde sute de oameni cărau cu spatele coşuri grele de porumb, pe care le răsturnau în cele două căruţe. Nu tu urmă de tehnologie, nu tu vreo bandă transportoare de uz general, nimic. M-am reîntos în sat, trecând pe lângă un teren de footbal, unde câţiva puşti  se jucau cu o minge din cărpe, în timp ce părinţii lor munceau din greu la construcţia casei, cărând pietriş de la râu cu o roabă din lemn.

M-am trezit îngrozită şi mi-am aruncat ochii pe geamul hotelului. Soarele începuse să strălucească şi pe stradă zeci de maşini claxonau în drum spre serviciu. Pentru prima data, claxonul lor m-a relaxat şi m-a făcut să zâmbesc. Mi-am pus papucii şi m-am oprit în baie pe covorul cauciucat. La aeroport, se rezolvase problema cu banda, aşa că mi-am luat valizele şi am pornit-o spre casa prietenei mele cu ajutorul unui taximetrist. Adina m-a sunat fericită şi mi-a spus că au venit cei de la  Elastimpex Romania  cu o bandă din cauciuc nouă, constituită dintr-o carcasă textilă care conferă rezistenţă la rupere şi cu feţele de acoperire din cauciuc ca să protejeze structura de rezistenţă a conveiorului la impactul cu materialul transportat prin absorbția șocurilor create. Carcasa unei astfel de benzi este confecționată din 2-6 straturi de pânză EP (poliamidă, poliester) nedegradabilă, rezistentă la umiditate, alungire redusă și rezistență înaltă la tracțiune. Domeniul de temperaturi în care se poate utiliza această bandă transportoare este cuprinsă între -30C și +70C, adică foarte potrivită pentru fabrica lor de panificaţie. N-am înţeles eu prea multe însă m-am bucurat că s-a rezolvat problema.

Viaţa reintrase în normal, pe drum m-am bucurat de primii fulgi de nea, iar visul din seara precedentă m-a ajutat să realizez cât de multe întrebuinţări are cauciucul şi cât ne este de indispensabil în viaţa de zi cu zi.

Articol scris pentru SuoerBlog 2015

Sponsor:

logo_elastimpex_superblog-sponsor-2015

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s