Publicat în Superblog 2015

Rampa de lansare către împlinirea femeilor

Am intrat aseară un site dedicat în întregime femeilor. Mai întâi am citit un articol, apoi pe al doilea, apoi m-am înscris în comunitate şi am citit toate articolele pe nerăsuflate, regăsindu-mă în multe dintre ele.

Ce-am găsit în Comunitatea Chic-Elite?

ChicElite_slogan-300x284Articole bine scrise despre femei de succes, care au avut curajul de a-şi  urma pasiunile, după mulţi ani în care au lucrat în multinaţionale, care au ales să facă mentorat pentru alte femei care doresc să-şi urmeze pasiunile dar nu au suficient curaj.

  • Povestea Corinei Pirsean te motivează, te face să vrei s-o urmezi. Corina a spus într-un interviu nişte vorbe rezultate din trăirile ei, care m-au impresionat mult, în care m-am regăsit :   „… nu există oameni buni sau răi, ci există doar oameni cu răni interioare, obţinute în perioadele fragede ale vieţii lor. Există doar oameni care nu se cunosc, ale căror reacţii, conflicte, dorinţe nu sunt ale lor, ci ale societăţii, părinţilor, sistemelor educaţionale, corporaţiilor, prietenilor etc. „ Corina şi-a găsit drumul în viaţă, lăsând sufletul să-i dicteze calea. A spus la un moment dat, ca noi toate: „ când am realizat că am libertatea să fac ce vreau eu, mi-am dat seama că nu ştiu de fapt ce vreau să fac. Şi când nu ştii ce vrei să faci, de fapt nu ştii cine eşti… „
  • Interviul cu Oana Grecea, câştigatoarea concursului „Bloggerul European al Anului” in 2012, m-a interesat cu atât mai mult, cu cât este vorba de o bloggeriţă, ca şi mine. Cum a început ea şi de ce ?
     “ Momentul acum nu a fost unul curajos. A fost un şut în fund pe care l-am primit (restructurare de post la serviciu), dar un pas înainte. Aveam rate, copil, facturi şi nu aş fi avut curaj să demisionez ca să încep ceva pe cont propriu. Mă gândeam poate să demarez în paralel ceva, dar nu am apucat. Ba mai mult, în aceeaşi lună în care eu am rămas fără serviciu a fost restructurat şi soţul meu. Pot doar să spun că mi-am zis: nu meritam aceasta soartă, nu am timp să mă plâng, trebuie să fac ceva”. Nu cumva suntem multe femei în acestă situaţie ?  de ce să nu-i urmăm exemplu Oanei ?
  • Interviul cu Ileana Popescu, o altă femeie de succes. Ileana ne povesteşte, despre începuturile sale:  „Momentul decisiv şi declanşator a venit în urma unor evenimente triste din viaţa mea. În decurs de un an am pierdut două persoane dragi mie iar acest lucru a bulversat complet modul în care priveam lucrurile legate de cariera şi de ceea ce credeam eu că reprezintă drumul spre succes. Mi-am dat seama că petreceam în medie 10-11 ore la birou, timpul meu personal era aproape inexistent iar cel petrecut cu părinţii se rezuma la o ora în week-end. Când pui asta în balanţă, ceva dintr-odată dă cu minus.”

Articole motivaţionale, care îţi arată că viaţa e frumoasă şi după 40 de ani:  „Cred că după 40 de ani, ca şi înainte de ei, cea mai mare provocare este lupta cu noi însene, de a ne păstra prospeţimea, auto-motivarea, energia, creativitatea. Cu aceste resurse, avem toate şansele să fim „omul care sfinţeşte locul”  în companiile unde lucrăm, indiferent de vârstă.”

Proiecte prin care se dovedeşte că femeile pot duce cu brio la îndeplinire planuri mari. Mi-au plăcut mult două dintre ele, în care mi-ar place să mă implic.

  • Pe 14 noiembrie, Chic-Elite se va alătura, ca participant, celei mai mari acţiuni de împădurire voluntară din România, când 1.000.000 de puieţi forestieri vor fi plantaţi într-o singură zi. Iniţiativa îi aparţine Andreei Liana Buzea, fondator al proiectului Plantăm Fapte Bune în România.
  • Al doilea proiect, este o piesă de teatru, care nevoie de finanţare pentru a exista, (eu sunt mare iubitoare a genului) cu titlul: „Soţul tău rămâne al meu”, Regia: Daniel Iordan, Distribuţia: Gabriela Hamzescu, Dana Piroiu.  Premiera după 15 martie 2016

-M-am regăsit în toate articolele Amaliei despre percepţia propriei persoane scrise în Chic Insights.

-Îmi plac articolele din Chic Succes, deja am învăţat o mulţime de lucruri de-aici. Scriu doar câteva citate din articolele „Atitudini vs. IQ”, mai multe vă las să descoperiţi singuri.

„Este posibil ca persoanele cu un IQ mai scăzut, dar cu o atitudine pro-crestere, să fie capabile de performanţe în detrimentul celor care, deşi posedă o valoare mai ridicată a IQ-ului, din cauza unei atitudini „imobile”, nu reuşesc să-şi valorifice şi să-şi dezvolte calităţile şi abilităţile.”

„…oamenii cu o atitudine deschisă spre autodepăşire şi performanţă au înţeles că eşecul este parte integrantă a sccesului. Nu degeeaba Bruce Lee le explica elevilor săi, după ce le forţa limitele. „Dacă îţi impui singur limite în ceea ce faci, fizice sau psihice, aceastea vor pune stăpânire pe întreaga ta viaţă, condiţionându-te. Nu există limite. Exista „platouri”, dar nu trebuie să te opreşti acolo. Acestea trebuie depăşite. Dacă te omoară, te omoară. Un om trebuie constant să se autodepăşească.”

„Psihologul David McCleland de la Harvard University a realizat un studiu în urma căruia a ajuns la concluzia că oamenii pe care îi avem în preajmă zilnic sunt cei care ne influenţează succesul (sau lipsa lui) în proporţie de 95%.”

-Nu rataţi interviul cu Nicu Alifantis, o să găsiţi cea mai frumoasă declaţie de dragoste făcută femeii: „Cum până acum n-am auzit ca un bărbat să dea naştere unui copil, consider că femeia deţine totuşi cheia succesului primordial.”

  Ce mă aştept să mai găsesc aici ?

-mai multe interviuri cu femei de succes, conferinţe on-line cu acestea, unde noi să putem pune întrebări punctuale.
-sfaturi de viaţă pentru tinerele care nu-şi găsesc un rostul.
-cum să ai o căsnicie reuşită (interviuri cu cupluri trecute de 25 de ani de casnicie)
-cărţi de dezvoltare personală;
-un psiholog de serviciu 🙂
-sfaturi despre întocmirea unui CV, cum să faci impresie bună la interviul de angajare, cum să te îmbraci în momente cheie din viaţa ta şi cum să ai atitudine.

Cum pot eu să contribui ?

-în primul rând, participând la proiecte şi la conferinţele on-line şi în doilea rând, împărtăşindu-le din experienţa mea şi celorlate membre ale Comunităţii, prin articole pe blog ori direct în plarforma Chic Elite.

Eu sunt preocupată de câţiva ani de dezvoltare personală, mentorul meu este Andy Szekely, pe care-l citesc şi la conferinţele căruia am fost de câteva ori.

11147067_984437294930196_779948097937582406_o

În articolul „Moda trece, stilul rămâne”, mi-a plăcut mult o vorbă de-a lui YSL “Cea mai frumoasă ţinută pe care o poate avea o femeie este îmbrăţişarea bărbatului pe care îl iubeşte, însă, pentru cele care nu au asa ceva, exist eu!”

Ellis-mic-250x250Designerul Eli Lăslean, de la ELLIS,  îmbracă femeile din 1991, învătându-le să aibă stil, rafinament, eleganţă.

Când mă îmbrac elegant, simt în jur priviri admirative, văd cu coada ochiului cum bărbaţii întorc capul după mine admirativ, am mai mult succes, oriunde m-aş duce şi orice-aş face, iar eu mă simt foarte bine.

Fără să-mi doresc să fac un experiment, m-am dus într-o zi la rudele mele de la ţară îmbrăcată foarte elegant, pentru că veneam de la o nuntă. Am avut surpriza să-mi vorbească toţi cu dumneavoastră, iar copii să se ascundă prin alte camere,  stânjeniţi. Asta m-a amuzat un pic, dar m-a şi pus pe gânduri. Îmbrăcată aşa, nu mai eram eu, era o …doamnă.

Proverbul „Haina îl face pe om”, e adevărat, dar asta până omul deschide gura. Haina trebuie să completeze persoana, nu să-i ia locul. Ţinuta trebuie să i se potrivească persoanei, pentru că nu tot ceea ce e modern e făcut pentru a-i sta bine oricui.  O rochie elegantă şi modernă, purtată de un manechin la o prezentare de modă nu-i vine bine oricui. Dacă îţi doreşti ca în garderoba ta  să stea ţinute pline de rafinament, în conformitate cu structura ta fizică şi sufletească, dacă-ţi doreşti ca aceste ţinute să-ţi ofere suficientă încredere şi stăpânire de sine, apelează la ELLIS, un brand românesc de succes, de la care se îmbracă vedetele principalelor posturi TV. Iată câteva ţinute marca Ellie, care vorbesc de la sine.

carmenDiva

Articol scris pentru SuperBlog 2015

5 gânduri despre „Rampa de lansare către împlinirea femeilor

Lasă un răspuns

