Publicat în Superblog 2015

A şaptea oară a fost cu noroc

De când lucrează la multinaţională, Maria nu mai are timp de nimeni şi de nimic, uneori nici măcar de ea. A devenit irascibilă, exigentă cu toată lumea din jur şi enervant de tipicară. Dacă reuşeşti s-o prinzi liberă pentru câteva minute, îţi vorbeşte tot despre job.

Dan, prietenul ei, s-a obişnuit deja. Aşteaptă resemnat să-i treacă dorinţa asta de avansare,  să obosească odată sau să se întâmple o minune şi să-l bage şi pe el în seamă. A cerut-o de nevastă de şase ori şi tot de-atâtea ori ea a zis „da”, însă fără nicio finalitate. O iubeşte foarte mult pe Maria şi-şi doreşte să întemeieze o familie cu ea, dar nu mai ştie ce să facă s-o poată duce la altar.

Eu cunosc situaţia de vreo trei ani, însă am considerat că nu e corect să mă bag în treburile lor. Îmi era milă de bietul meu văr, pe care, fie vorba între noi, îl consideram cam pămpălău, aşa că m-am decis să-l ajut. Pun mâna pe telefon şi-o sun pe Maria. Nu răspunde. Îmi trimite SMS cu mesajul:  „sunt în şedinţă, te sun eu”. Nu mă las, îi trmit şi eu unul „Dan e mort.”  Mă sună şi-o las să fiarbă câteva minute bune. Îl sună pe Dan. Îi fac semn lui Dan să nu răspundă orice-ar fi. Într-un final accept convorbirea şi-o aud plângând în hohote. Mă bucur că-l iubeşte şi-mi pare un pic rău c-am făcut-o să plângă.
-Ce-i cu Dan al meu ? Ce-a păţit ? Unde e ? Accident de maşină, nu-i aşa ?
-Nu, Maria, e vorba despre o boală de inimă.
-Infarct ! n-a avut niciodată nimic la inimă, nu se poate !
-Nu, nu e infarct, e ceva mult mai grav. O să aflii tu când ai să te întorci acasă.  I-am închis brusc. Ştiam că o să apară în două ore, aşa că l-am trimis pe Dan după flori în timp ce eu le-am pregătit o cină romantică. „O să ne omoare pe-amândoi sau mă va părăsi definitiv”, se lamenta Dan.

Maria îl iubea, asta îmi era clar, trebuie să aflu însă care este motivul pentru care nu doreşte să se căsătorească. Recunosc, am pus la cale un plan diabolic, însă cu cele mai bune intenţii. După ce-a venit de la florărie, Dan s-a îmbrăcat elegant şi l-am „încuiat” într-una din camere. Urma s-o ceară de nevastă pe Maria a şaptea oară, de data asta în prezenţa mea, aşa că l-am trimis să pregătească cea mai frumoasă declaraţie de dragoste.

Se aud cheile răsucindu-se nervos în uşă. Eu mă pregătesc să-mi intru în rol şi bag o faţă de morgă pentru a fi cât mai credibilă. Maria se repede în braţele mele tremurând ca varga. O invit să se liniştească şi-i dau un pahar cu apă. Ne aşezăm pe canapeaua din hol, îi prind capul în mâini şi o privesc în ochii ei albaştrii, care aşa plânşi, erau şi mai frumoşi.

-Tu chair îl iubeşti pe Dan?
-Da, îl iubesc ca pe lumina ochilor mei. Fără el nu pot trăi, el e echilibrul meu, viaţa mea, el e totul pentru mine. Oftează adânc, ştergându-şi lacrimile cu colţul palmei.
-Şi atunci, de ce nu te-ai căsătorit cu el ?
-N-am avut timp ! Pregătirea unei nunţi îţi ia foarte mult timp. Eu sunt perfecţionistă, şti doar, n-aş putea să fac ceva doar de dragul de-a face. Acum m-am realizat profesional şi nunta mea ar trebui să reflecte asta. Fineţe, rafinament, eleganţă, stil, condiţii de lux…greu de găsit ! Oftează.
-Şi dacă m-aş ocupa eu ?
-?!

Dan deschide uşa, îi pune buchetul de trandafiri în braţe, îi sărută ochii înlăcrimaţi şi câzând în genunchi o cere a şaptea oară de soţie. Ea îl îmbrăţişează, îl sărută, îl mângâie duios şi după cel de-al şaptelea „da”, se întoarce către mine şi-mi spune: „îţi dau două săptămâni să ne organizezi cea mai frumoasă nuntă”.

Ei s-au retras fericiţi şi eu am rămas cu grijile pe cap. Aşa-mi trebuie dacă mă bag unde nu-mi fierbe oala. Cum promisiunea e datorie curată, am scos o foaie de hârtie şi am scris:

Plan de nuntă pentru Dan şi Maria

-Hotel de lux în centrul Bucureştiului (ca să nimerească uşor toată lumea) cu camere multe şi moderne pentru cazarea neamurilor venite din ţară.

-Spaţiu generos, că moldovenii când se-apucă să danseze trebuie să aibă loc suficient, nu să se calce pe picioare unii pe alţii.

-Personal profesionist, care să ştie cum s-o facă să se simtă cucoană şi pe Saveta  lu’nea Costică. Un şef de sală care să aibă grijă să nu lipsească nimic de pe masă pe tot parcursul nunţii (servicii de  banqueting).

-Un hamal, care să vină să le ia bagajele invitaţilor şi să-i conducă în camere, să vadă şi ei ce-a ajuns Maricica de când munceşte în Bucureşti şi să pomenească nunta asta şi nepoţilor lor.

-Mâncare rafinată făcută de bucătari profesionişti, cu meniu pentru fiecare invitat, ca să ştie ce-a mâncat şi să se laude vecinilor, când s-or întoarce acasă.

photo1Iau metroul până în staţia Piaţa Muncii şi când ies, dau cu ochii de clădirea modernă, impozantă, aerisită a hotelului Golden Tulip Times. „Ăsta-i !”, îmi zic bucuroasă în sinea mea şi intru să văd dacă toate celelalte condiţii din listă sunt îndeplinite.  Mă prezint la recepţie şi spun ce doresc. Nici nu ştiu când am fost înconjurată de o echipă întreagă de tineri frumoşi, gata să-mi prezinte tot ce doream.

echipaAm aflat că au 70 de camere de diferite tipuri pentru a răspunde oricăror preferinţe. Am vizitat câteva şi am văzut că sunt primitoare, decorate în culori calde, mobilate într-un stil modern şi echipate complet cu toate facilităţile necesare. Sunt confortabile şi te fac să te simţi ca acasă. Au internet  Wireless (să poată trimite invitaţii poze de la nuntă în timp real, pe reţelele de socializare), aer condiţionat, cablu Tv, minibar, ba chiar şi seif, unde să-şi ţină „darul” în siguranţă.

imagehero_2_0În  restaurantul  Good Old Times, e loc suficient pentru 100 de persoane. Meniurile sunt atent selecţionate, decorurile pe măsură, în plus au soluţii la cheie ce includ servicii VIP, sonorizare profesională, program artistic şi decoruri tematice. Am primit un pliant cu câteva variante de meniu de nuntă, dar am înţeles că pot să aleg şi alceva.

Good-Old-Times-Gallery-2-1024x976Un loc deosebit de modern şi avangardist  mi s-a părut a fi Café Times. Invitaţii mei s-ar putea relaxa aici, după ce s-au distrat până la epuizare în Clubul Skyline,  bucurându-se de aroma unei cafele bune ori schimbând păreri despre nuntaşi şi miri.

După cum vedeţi, am rezolvat 80% din organizarea nunţii lăsând totul în grija profesioniştilor de la  Golden Tulip Times iar  mie nu mi-a mai  rămas decât să fac lista invitaţilor împreună cu Maria şi Dan.

Nunta va fi săptămâna viitoare, o să revin cu imagini şi impresii, până atunci să le urăm „casă de piatră !” mirilor şi „mult succes !” echipei de la Golden Tulip Times.

Articol scris pentru SuperBlog 2015

Sponsor:

8888-golden-tulip-times-300x107

4 gânduri despre „A şaptea oară a fost cu noroc

Lasă un răspuns

