Publicat în Ma ingrijoreaza...., Medicina

Despre kilogramele in exces

Greutatea in exces mentinuta timp indelungat deschide calea mai multor boli. Apar probleme de respiratie, la eforturi mici, apnee in somn, transpiratie, dureri articulare si lombare.

-Boli cauzate de obezitate:
-diabet zaharat
-afectiuni ale fierii
-hipertensiune arteriala
-afectiuni metabolice
-afectiuni respiratorii
-apnee in somn
-afectiuni coronariene
-atroza Guta
-anumite forme de cancer (uterin, de san, de prostata, de fiere)
-dureri de spate
-tromboze si embolii
-depresii
-rezistenta la insulina
Riscul decesului prematur este cu 1/3 mai mare, in cazul IMC=27.
Daca IMC =35, riscul decesului prematur creste cu 2/5
IMC normal variaza intre 18.5 si 24.9

IMC=greutate/inaltime^2

Gresel

  • 18,49 sau mai putin – Subponderal
  • intre 18,50 si 24,99 – Greutate normala
  • intre 25,00 si 29,99 – Supraponderal
  • intre 30,00 si 34,99 – Obezitate (gradul I)
  • intre 35,00 si 39,99 – Obezitate (gradul II)
  • 40,00 sau mai mult – Obezitate morbida
5 gânduri despre „Despre kilogramele in exces

  1. Buna dimineata Cristina !
    Felicitari pentru informatiile pretioase postate aici ! 🙂
    Merita scoase la imprimanta si analizate macar odata pe luna ! 🙂
    O zi pe placul inimii tale ! 🙂
    De la mine doar ganduri curate,
    de la ANDREIUT, pupici pe saturate ! 🙂
    Aliosa.

    1. am copiat dintr-o revista de sanatate, sa-mi sara in ochi ori de cate ori vin la calculator, pentru ca ma simt cu musca pe caciula. Eu ar trebui sa pun informatiile astea pe frigider si la calculator, unde petrec mai multe ore decat e cazul.
      Multumesc pentru vizita si pentru pupicii de la Andreiut.

    1. Vali, asta imi doresc si eu. Articolul e motivational, daca vrei 🙂
      Eu am lasat IMC-ul sa creasca cam mult si acum resimt unele probleme din cele mentionate in articol, asa ca mi-am propus sa mai schimb cate ceva, ceea ce-ti doresc si tie !

Lasă un răspuns

