S-a stins doamna şahului Românesc

Picture 039Pionul a ajuns la capatul tablei de şah, dar de data asta n-a mai avut puterea să se transforme în Regină. Un turn din piatră rece ce pândea de pe margine, a atacat atât de puternic, încât pionul răpus de suferinţa loviturii, a ieşit din joc pentru totdeauna.  Iubitorii şahului o vor pomeni pe doamna Elisabeta Polihroniade mulţi ani de-acum înainte, pentru că nu cunosc pe cineva din România, mai bun şi mai implicat în acest sport al minţii decât pe dumneaei. Am avut privilegiul s-o văd la Comăneşti, cu ocazia Simpozionului Dimitrie Ghika, despre care v-am vorbit aici. A venit însoţită de domnul inginer Emil Dănuţ Gabăr, din Văsâieşti şi de mama acestuia.

Am surprins-o în câteva fotografii şi am fost încântată s-o ascult pe cea care a primit titlul de „Cetăţean de Onoare al Oraşului Comăneşti”.

Picture Tuborg 264  Mi-am dorit să fac o fotografie cu dumneaei, dar n-am îndrăznit s-o deranjez şi acum regret că nu i-am spus cât de mult o admir.

A luptat pentru a face din şah disciplină opţională în şcoli, iar acum mii de copilaşi adoră acest joc.  În 2015, a vizitat Parohia din Băseşti, unde a jucat şah cu cei mici, care au întâmpinat-o îmbrăcaţi în piese de şah.

ep  S-a stins sâmbătă, 23 ianuarie 2016, la 80 de ani, din pricina unui cancer la pancreas. Va fi înmormântată marţi, 26 ianuarie 2016, la Mănăstirea Cernica din Bucureşti.

„Şahul e o bătălie complexă, piesele sunt, aş putea spune, aproape personalizate, fiindcă fiecare are puterea ei, dar se şi învaţă din asta. Un pion de exemplu, e cel mai mic, piesă cea mai slabă, merge doar câte un pas încolo, se poate, dacă este curajoasă, se poate să ajungă până la capăt şi să se transforme în cea mai puternică piesă de pe tablă”, spunea Elisabeta Polihroniade.

Dumnezeu s-o odihnească în pace !

luminare

4 thoughts on “S-a stins doamna şahului Românesc”

  1. Frumos omagiu pentru cea mai bună șahistă a României. Am avut și eu plăcerea să mă număr printre miile de jucători cu care a jucat o partidă televizată, în urmă cu mulți ani. Va rămâne mereu în amintirea pasionaților sportului minții!

Lasă un răspuns

