Publicat în Spring Superblog 2016

R2D2, după 25 de ani

Nu voi uita niciodată ziua în care ai mei au plecat de-acasă pentru o săptămână lăsându-mă în grija unei vecine, care era ca o bunică pentru mine. Tanti, căci aşa îi spuneam toţi cei care o cunoşteam, locuia cu un etaj deasupra noastră. O respectam pentru că îmi aducea cele mai bune dulciuri, dar şi pentru că mi-era cam frică de cârja pe care o avea cu ea tot timpul. Cu toate că eram prin clasa a-X-a, mama a considerat că e bine ca Tanti să treacă în fiecare seară să verifice dacă am mâncat, am făcut curat şi în general, dacă totul e în ordine. „Raportul” întocmit de ea trebuia livrat la întorcerea părinţilor de la Slănic-Moldova, unde ai mei se duceau de două ori pe an să facă aerosoli.

Mama suferea de astm bronşic alergic şi orice fir de păr, praf ori vreun miros îi produceau nişte crize de tuse ce durau ore în şir. Boala asta cumplită o transformase într-o maniacă a curăţeniei. Nu aveam voie cu animale în casă şi săptămânal covoarele erau scoase afară şi bătute până nu mai rămânea fir de praf în ele, în plus geamul era deschis în permanenţă, pentru ca aerul să fie proaspăt şi curat. În timpul săptămânii, aspiratorul „Practic” încerca să înghită tot praful care mai îndrăznea să se depună pe covoare, iar mobilele erau şterse de două ori pe zi. Eu nu aveam voie să folosesc niciun fel de parfum, tata nu avea voie să fumeze în casă, până şi pernele trebuiau bătute şi curăţate zilnic.

Înţelegeam situaţia însă mă simţeam frustrată că trebuia să respect atâtea reguli, aşa încât în acea săptămână am planificat o mini-petrecere cu câţiva colegi, fără să realizez urmările dezmăţului.  Ştiam că ai mei urmau să apară duminică, aşa că eu am planificat ca agapa să se facă vineri, pentru a avea timp să şterg urmele. Pe la ora 19, după obişnuita vizită a vecinei, au apărut şi invitaţii,  şase la număr plus căţelul unei prietene. Au adus cu ei casete cu muzica bună a acelor vremuri, ceva vin sustras din rezervele familiilor de provenienţă, ţigări, pizza şi multă voie bună.

Pentru câteva ore am uitat de reguli. Am cântat, am dansat, am fumat, am băut chiar şi câte un pahar de vin, aşa încât niciunul dintre noi nu a auzit bătăile disperate ale vecinei în ţeava de apă. Eram liberi şi nu ne mai păsa de nimeni, puteam înfrunta pe oricine şi simţeam că lumea-i a noastră. Într-un târziu am adormit, care pe unde a apucat.batrana Trezirea ne-a dat-o Tanti, dis-de-dimineaţă, pe la ora 6.  Bătea în uşa apartamenului cu cârja, de ziceai că vrea s-o dărâme. I-am deschis destul de repede, altfel riscam să afle toţi vecinii că la mine a fost petrecere (adică şi cei ce nu auziseră muzica urlând în difuzoare aproape toată noaptea). A intrat ca o furtună, c-o falcă-n cer şi una-n pământ, scoţând flăcări pe nări, cum n-o credeam în stare.  Mi-a poftit musafirii pe la casele lor, cu ajutorul cârjei şi adulmecând aerul cu miros de vin, ţigări şi pizza a zis doar atât: „ruşine să-ţi fie ! am luat legătura cu mamă-ta, în câteva ore se întorc. Nu mă aşteptam să faci aşa ceva, am vrut să sun la Poliţie, dar n-am făcut-o din respect pentru părinţii tăi”. A ieşit furioasă, lăsându-mă cu remuşcările mele. Am simţit că intru în pământ de ruşine şi imediat după ce-am văzut-o plecată m-am apucat de curăţenie.

Am deschis toate geamurile şi m-am pus pe aspirat covoarele. Nu mă pricepeam eu prea bine, aşa că am reuşit să ard motorul „Practicului” şi să umplu bucătăria de praf atunci când am vrut să scutur sacul aspiratorului. Ce bine ar fi fost să fi avut atunci un Rohnson Aquatech R144, cu filtrare în apă. Nu m-ar fi durut capul, praful s-ar fi colectat direct în lichidul vital, iar filtrul HEPA (High Efficiency Particulate Arresting) mi-ar fi curăţat nu numai praful ci mi-ar fi reţinut şi microbii din aerul aspirat, căci aceste filtre reţin 99,99% din particulele mai mari de 0,3 microni, putând fi spălate şi refolosite, deci nu necesită înlocuirea lor după fiecare aspirare.
Văzând eu că am dat-o în bară tare de tot, am luat repede o perie, un lighean cu apă şi detergent şi dă-i şi freacă peste tot, căci nici căţelul nu stătuse locului, lăsase păr peste tot, fiind în perioada de năpârlire. Pernele, păturile şi covoarele aveau firicele din blăniţa lui cârlionţată. Reuşisem să ud toată casa şi mai eram şi contra cronometru. Dacă ar existat atunci aspiratoare profesionale, cu funcţie de suflare a aerului aş fi uscat totul rapid, dar aşa ? Mă purtam de parcă aş fi avut zece mâini. Ba ştergeam praful, ba scuturam pernele, ba curăţam covorul. În două ore totul arăta impecabil.

La televizor rula S.F.-ul „Star Wars”. Obosită, am adormit cu ochii la R2D2 (pentru necunoscători, R2D2 este un robot care le cam ştia şi făcea pe toate) şi cu dorinţa de-al avea doar pentru mine. Ce l-aş mai fi pus să-mi facă toate treburile !  🙂

r2d2  După 25 de ani. . .

Magazinul MarketOnline.ro mi-a trezit aceste amintiri, ce stăteau acunse în cutia secretă a memoriei. Tanti şi mama nu mai sunt fizic, poate citesc aceste rânduri dintr-o altă dimensiune. Mama n-a aflat niciodată de petrecerea dată în lipsa ei căci Tanti a fost totuşi o doamnă, chiar dacă eu nu meritam. De fapt ai mei s-au întors duminică, găsindu-mă tare cuminte şi ascultătoare.

R2D2 poartă acum numele Rohnson AquaTech R144 şi e un aspirator negru cu portocaliu, ce se găseşte în această perioadă la promoţie, pe site-ul magazinului Marketonline.ro.

aspiratorSe livrează cu următoarele accesorii: perie pentru aspirare umedă, perie pentru aspirare uscată, perie în forma de T, perie rotundă, dispozitiv colţuri, tub telescopic metalic.
Este recomandat persoanelor alergice, dar şi celor pentru care curăţenia este o prioritate. Cu ajutorul funcţiei de suflare, vă puteţi nu numai usca covoarele spălate, ci şi curăţa interiorul calculatoarelor de tip desktop ori puteţi îndepărta praful si frunzele uscate de pe terasă.

Iată aşadar cum acest aspirator profesionist care are atâtea calităţi şi care acum câţiva ani costa o avere, a ajuns astăzi la incredibilul preţ de 389 lei şi ni-l putem permite fiecare.  Ar fi şi păcat să nu dăm buzna pe site să ni-l comandăm acum, pentru a putea spune cu mâna pe inimă că la noi, curăţenia e la ea acasă !

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016, proba 1

Sponsor:

logo_marketonline-300x225

9 gânduri despre „R2D2, după 25 de ani

  1. Ti-aduci aminte cand spuneam că sunt singura de pe planeta care nu a văzut „Războiul stelelor” și Nașul? Dacă vii cu un personaj și din Nașul, chiar că fac cinematecă! Uite ce personaj ai gasit!

  2. Buna Cristina !
    Bafta in concursul SSB 2016 ! 🙂
    Cat despre PARINTII tai, fara a participa le concurs 🙂
    le recomand cu caldura ca ODATA pe AN sa mearga sa se trateze de afectiunea care o au 😦
    si la Statiunea de Balneofizioterapie si Recuperare Medicala
    de la BALTATESTI ( jud Neamt ) , veciunl vostru ! 🙂
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/06/12/
    unde am fost si voi mai merge si eu chiar daca de la mine pana acolo sunt aproate 600 de km ,
    in timp ce de la Moinesti- acolo, ” e o aruncatura de bat” !!! 🙂 🙂 🙂
    Sa fii iubita de cei iubiti ! 🙂
    Aliosa.

Lasă un răspuns

