Publicat în Blogal Initiative

Povestea primului document printat de mine

Se întâmpla în anul de graţie 1990, în Iaşi. Eu, boboc al Facultăţii de Mate-Info, venită de la un liceu industrial, habarnistă în materie de tehnologie informatică, dar dornică de a cunoaşte tainele calculatoarelor (pe atunci,  o raritate).

Laboratorul de informatică avea vreo 8  calculatoare Pentium 286, la care ne înghesuiam vreo 20 de inşi. Cam pe la jumătatea semestrului I, a apărut şi imprimanta. Ne uitam la ea ca la a noua minune a lumii. Asistentul, cu un aer de vădită superioritate ne-a explicat că e foarte şi e prea, că e cea mai şi nu se mai află alta ca ea. Noi stăteam cu gurile căscate, minunându-ne ca babele şi moşnegii ce pândesc de după poartă, cum poate un text scris din tastatură să ajungă pe hârtie. Era o imprimantă matriceală Epson cu ribbon, care atunci când lista scârţâia de se auzea pe-o rază de trei etaje, însă pentru vremea aceea era ceva. Nu se punea problema printării color, iar editoarele de texte, erau şi ele dintre cele mai simple, gen  Notepad. La un moment dat, am primit ca temă tehnoredactarea unui text şi listarea lui la imprimantă. Cum lucram în grupe de câte trei la un calculator, ne-am gândit noi să le facem o scrisoare părinţilor (că niciunul nu eram din Iaşi) cu un text generalist care să se potrivească la toată lumea.

A ieşit ceva de genul:

„Dragi părinţi,

aflaţi despre mine că sunt bine, ceea ce vă doresc şi vouă. Cu şcoala o duc bine şi m-am obişnuit şi cu statul în cămin. Dacă puteţi, mai trimiteţi-mi nişte bani prin poştă.

Cu drag, „

    ……………. şi aici, fiecare se semna olograf.

I-am pus data şi apoi l-am rugat pe asistent să ne ajute să scriem şi adresele de-acasă pe plicuri, tot cu ajutorul imprimantei. Omul s-a bucurat de cât de interesaţi eram, aşa că treaba a mers strună.

După ce-am ieşit de la ore, am lipit plicurile şi le-am dus la poştă, uitând cu desăvârşire de ele.

Dar, aşa cum v-am zis, prin 1990 un plic „bătut la maşină” era ceva rar şi aducea doar veşti rele. Când au văzut ai mei plicul, mai, mai să leşine. Au crezut că mi s-a întâmplat ceva, că sunt la spital, la poliţie sau că m-au dat afară din şcoală. Cum nu erau nici telefoane mobile, m-am trezit chemată de administratorul căminului la telefonul fix. Ai mei, disperaţi să-şi audă odrasla, m-au luat la rost crezând că le ascund ceva. Cu greu am reuşit să-i conving că totu-i în ordine şi că acela a fost doar primul document printat de mine.

Mai târziu am aflat că s-au lăudat cu el pe la vecini.  🙂

A trecut de-atunci peste un sfert de veac şi nu se mai miră nimeni când primeşte un document listat (poate doar dacă vede o tipăritură proastă). Imprimantele sunt accesibile şi le găsiţi la preţuri pentru orice buzunar. În plus, listează, scanează şi fac o mulţime de chestii atât alb-negru cât şi color, silenţios şi rapid. Nu-ţi poţi imagina viaţa fără ele, sunt indispensabile. Ca să-i ajute pe cei care vor să-și cumpere imprimante, Canon a venit cu o idee numită „Canon Cashback plus 3 ani garanție”.

premii-campanie-canon-blogal-initiativeAşa că, dacă vrei să-ţi achiziţionezi până la data de 30.06.2016 una dintre imprimantele din tabelul de mai jos, și te înregistrezi pe site, vei avea 3 ani garanție pentru imprimanta ta (în mod normal ai un an, iar ei suplimentează cu încă doi) și îți mai și returnează o parte din suma cheltuită pe imprimantă (între 90 și 270 de lei, în funcție de modelul imprimantei).

Produs Cashback
MAXIFY MB2050 90RON
MAXIFY MB2350 90RON
MAXIFY MB5050 140RON
MAXIFY MB5350 230RON
MAXIFY iB4050 90RON
i-SENSYS LBP6230dw  50RON
i-SENSYS LB7100Cn  180RON
i-SENSYS LBP7110Cw 180RON
i-SENSYS MF212W  50RON
i-SENSYS MF216n  50RON
i-SENSYS MF217w 50RON
i-SENSYS MF226dn 230RON
i-SENSYS MF229dw 230RON
i-SENSYS MF6140dn  270RON
i-SENSYS MF6180dn  270RON
i-SENSYS MF623Cn 90RON
i-SENSYS MF628Cw  90RON
i-SENSYS MF724Cdw  140RON
i-SENSYS MF728Cdw 140RON
i-SENSYS MF729Cx  140RON

 Eu am la serviciu, o imprimantă Canon i-SENSYS  de vreo câţiva ani şi sunt foarte mulţumită. 3Listează faţă-verso, scanează, tonerul ţine destul de mult şi nu e scump. Se programează uşor, face faţă şi pe post de fax şi mai ştiu că poţi să trimiţi informaţia direct pe e-mail (cu toate că funcţia asta n-am folosit-o niciodată). N-aş schimba niciodată marca Canon cu o alta !  Voi ce imprimante folosiţi ?

Lasă un răspuns

