Festivalul „Lada cu zestre”, editia a-XI-a, 27-29 mai 2016

În perioada 27-29 mai 2016, a avut loc la Piatra Neamţ, cea de-a-XI-a ediţie a Festivalului „Lada cu zestre”.

Sâmbătă, 28 mai 2016 am avut parte de o vreme foarte frumoasă, în ciuda faptului că în restul săptămânii a plouat torenţial. Cred că şi lui Dumnezeu i-au plăcut toţi oamenii aceia creativi şi toate operele realizate cu migală şi talent de mâinile lor, căci a trimis un snop bogat de raze să-i lumineze şi să-i încălzească.  Nici n-am simţit când au trecut trei ore, căci atât mi-a luat să mă opresc la fiecare meşter în parte să-i admir munca.

Picture 004 În acesta imagine, am surprins o parte dintre obiectele realizate de domnul Liviu Săhlean din Frasin, Jud.Suceava. N-am putut să nu-i spun că-l cunosc de pe site-ul Art & Craft şi am reusit să-l surprind foarte plăcut. Mi-a povestit cum au venit cei de la site şi l-au filmat în timpul lucrului.

Picture 005Aici vedeţi o mică parte din „Mall”-ul Ionelei Lungu. Personajele hâtre ale lui Creangă nu puteau să lipsească de la Festival, chiar dacă nu au fost însoţite de creatoarea lor (pe care mi-ar fi fost tare drag s-o revăd, v-am povestit aici cum am cunoscut-o). Picture 008Ceramica Ionelei Mihuleac din Iaşi, mi-a plăcut foarte mult, ai impresia că sunt piesele de la muzeul din apropiere. E ceva ce mă atrage la acestă civilizaţie care a dispărut misterios şi care a trăit chiar aici, acum câteva mii de ani în urmă. Totul e atât de frumos şi de armonios. Simbolistica e grozavă şi denotă un înalt grad de civilizaţie a acelor vremuri.

Din Ştefan cel Mare, Jud. Neamţ, mi-au atras atenţia lucrările lui Vasile şi ale Elenei Ciocârlan: măştile, lingurile de lemn pictate, opincile.

Picture 006Picture 011Din Corund, Jud. Harghita, Joszef Molnos a prezentat iubitorilor de artă populară autentică, vaze, farfurii, căni şi obiecte decorative foarte frumoase.

Picture 009Nici ceramica de Horezu n-a lipsit. Am fost impresionată să văd că aproape fiecare piesă era diferită de celelalte. IMG_20160529_125021Din Moşna, Iaşi, nu putea să nu-ţi atragă atenţia frumuseţea ouălelor încondeiate de doamna Uhrenciuc Valentina.

IMG_20160529_115209Am plecat acasă cu obiecte de a căror unicitate nu mă îndoiesc şi cu o rezervă de turtă dulce pentru mine şi pentru cei dragi.

Las imaginile să vorbească, pentru că orice cuvant e de prisos în faţa artei.

IMG_20160529_122536 IMG_20160529_122544IMG_20160529_124354IMG_20160529_125756Picture 012Picture 013Picture 016Picture 017Închei cu acestă fotografie care ne spune că povestea va continua, indiferent ce cred cârcotaşii. Spiritul acestui neam va dăinui veşnic şi prin arta populară dusă mai departe de generaţiile următoare.

IMG_20160529_125139Felicitări organizatorilor şi artiştilor !

Lasă un răspuns

