Vis la Hanul Orbic

Se făcea că eram în trecere spre Valea Bistriţei cu o căruţă de postav, pe care îl cumpărasem de la megieşii moldoveni. Am descălecat, căci în faţa ochilor mi-a apărut unul dintre cele mai frumoase hanuri poştale fortificate. Aici se întâlneau comercianţii pentru aldămaş sau pentru a se odihni şi a căpăta forţe proaspete  pentru ziua următoare.

Am deschis ochii şi am revenit în prezent, se pare că făcusem o călătorie în timp, mai exact in în secolul al-XVII-lea. Picăturile reci de ploaie, adevărate lacrimi ale cerului, mi-au adâncit tristeţea. Hanul de odinioară a ajuns o paragină. Chiar şi aşa, este încă bine conservat şi dacă s-ar găsi cineva care să facă un proiect prin care să atragă nişte bani europeni, ar putea înflori din nou. Hanul are o poveste frumoasă, pe care orice localnic v-o poate spune. Ar putea deveni un punct de atracţie pentru Buhuşi, la fel ca Sinagoga ori Mănăstirile Runc şi Ciolpani. Am văzut că, în imediata apropiere, un investitor mai are foarte puţin pentru a reînvia un centru de agrement foarte cunoscut şi apreciat înainte de 1989, ceea ce înseamnă că se poate !

picture-024picture-025picture-026picture-027picture-028picture-030  picture-031picture-033picture-034Oameni de afaceri, ce părere aveţi ? Lăsaţi hanul în paragină sau îi redaţi viaţa ?

Lasă un răspuns

