Povestirile maramureşeanului Petru Racolţa

picture-001Îţi mulţumesc Petru pentru carte, am citit-o cu bucurie şi dacă în ultimile luni n-ar fi intervenit în viaţa mea atât de multe necazuri, de mult ar fi apărut acest articol.

 Moldoveancă fiind, mi-am dorit dintotdeauna să cunosc oameni din celelalte părţi ale ţării, să le aflu obiceiurile şi tradiţiile, să-i ascult vorbind, să învăţ tot felul de regionalisme. În Maramureş n-am ajuns decât odată şi doar în trecere (am fost în excursie la Muzeul Memorial din Sighet), însă mi-a plăcut atât de mult încât am realizat un minifilmuleţ, de pe geamul autocarului, pe care-l puteţi vedea mai jos.

Cartea lui Petru m-a ajutat să-i cunosc puţin pe cei din Maramureş, care nu-s cu mult diferiţi de eroii lui Marin Preda. La fiecare poveste, m-am tot gândit cât o fi realitate şi cât ficţiune şi la câte dintre povestirile erotice a fost de faţă autorul.  🙂

Jocul nervilor din partida de şah, povestea celor doi fraţi Vali şi Sandu, poveştile cu şi despre Lică (pe care-l ştiam de pe blog), întâmplările petrecute la peţit, cuceririle din tren ori de la Boghiş te duc într-o lume reală, în care personajele îţi sunt aproape, îţi sunt chiar cunoscute dacă priveşti cu mai multă atenţie în jur.

Petru are în cartea sa de toate: suspans, Sf, poveşti pentru cei mici, aventură, erotism, dor de casă şi mult umor. Fiecare povestire te indeamnă la o fină introspecţie în universul tău, ajutându-te să aduci la lumină partea curată a sufletului.

Felicitări Petru şi la cât mai multe scrieri !

Cu simpatie,

Cristina, prietena ta vituală😉

3 thoughts on “Povestirile maramureşeanului Petru Racolţa”

  1. Articolul tău mi-a umplut inima de bucurie, iar cuvintele tale mi-au mers la suflet. Aceasta este cea mai mare răsplată a unui povestitor, pentru care îți sunt recunoscător, draga mea prietenă din Moldova, Cristina! Gânduri bune și speranțe că ne vom citi mereu cu drag!🙂

Lasă un răspuns

