Hello, I am an entrepreneur

Azi mi-am propus să vă prezint unul dintre preferatele mele în materie de jocuri online.

Aşa cum probabil v-aţi dat seama deja (după nume), este un joc de strategie economică. După ce-ţi faci cont, primeşti un buget (virtual desigur, cum altfel  😉  ) de 200.000 Euro şi eşti invitat să-ţi alegi o „faţă” de antreprenor cu care să explorezi lumea fascinantă a afacerilor.

La fiecare pas primeşti explicaţii economice pe înţelesul tău, ajutându-te astfel să-ţi îmbogăţeşti considerabil cunoştinţele despre antreprenoriat şi să iei decizii în cunoştinţă de cauză. Concurezi cu alţi investitori virtuali şi la final toată lumea are de câştigat. Totuşi, cel care reuşeşte să-şi extindă imperiul economic cât mai mult şi să facă cel mai mare profit, primeşte un premiu business de lux din partea organizatorilor jocului.

O să vă explic pas cu pas cum se joacă şi dacă vă place, vă invit să-mi fiţi competitori, pentru că viaţa de antreprenor fără concurenţă  e ca vara fără soare, adică tristă şi lipsită de orice bucurie.

Primul pas este să-ţi alegi tipul de afacere cu care crezi că vei avea succes. Ai de răspuns la întrebarea: franciză sau start-up ?

Eu am ales franciză şi o să vă explic şi de ce.

Iertată-mi fie comparaţia, dar consider franciza o afacere de tipul „copy-paste”, în care ţi se pune pe tavă experienţa de ani şi zeci de ani a unor firme de succes. De ce să nu alegi un drum bătătorit, testat ? Dacă privim în jurul nostru, majoritatea afacerilor de succes sunt francize. Este una dintre cele mai simple metode de a avea un business cu grad mic de risc. N-am prea văzut francize să dea faliment, pe când afacerile tradiţionale se închid zilnic.

Franciza este ca o umbrelă. Dacă vine o ploaie cu picături de criză, partenerul tău numit francizor, nu te lasă la greu. Până la urmă succesul lui depinde de al tău, iar el nu-şi permite să piardă.

Am ales franciza pentru a mă putea bucura de la început de succes şi recunoaştere, de produse a căror calitate este apreciată, dar şi pentru că primesc în permanenţă consultanţă de specialitate, cursuri pentru salariaţii mei, informaţii de valoare pentru afacere.

70-80 % din cifra de afaceri  este dată de clienţii fideli ai brandului, aşa că…sigur franciza !

E adevărat că nu prea pot să fac ce vreau, nu pot fi foarte creativă, trebuie să respect regulile jocului impuse de francizor, dar oare nu se merită ?

Dacă aş fi optat pentru un start-up, ar fi durat ani întregi până reuşeam să devin cunoscută pe piaţă şi cine ştie dacă m-aş fi descurcat de una singură prin hăţişul concurenţei şi al birocraţiei.

Al doilea pas, constă în alegerea francizei potrivite.

Să nu crezi că e simplu să alegi franciza potrivită. Când vezi câte opţiuni ai şi ce branduri doresc să te ajute,  îţi vine să te repezi spre cât mai multe dintr-odată. Să alegi o franciză din domeniul modei, a serviciilor, a imobiliarelor, a sportului şi fitness-ului, a frumuseţii şi sănătăţii, a educaţiei şi training-ului  ?  Greu, nu ?

Am încercat să mă calmez şi să aleg raţional. Trebuie să fie ceva care să-mi placă, să-mi aducă satisfacţii şi să nu am concurenţă prea mare în zona unde doresc să-mi încep clădirea „imperiului”, pentru că vreau o masterfranciză, nu să mă opresc la un singur punct de lucru.

Am intrat pe un forum al jocului şi am început să-i trag de limbă pe cei cu punctaje mari, să aflu de la ei ce merge şi ce nu. Mi-am studiat concurenţa cu foarte multă atenţie, ba chiar mi-am făcut un plan de afaceri care să-mi ofere o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor pe care le voi avea.

Am oscilat câteva zile între o franciză din zona food şi una din cea a serviciilor. M-am gândit că înainte de toate, oamenii au nevoie de hrană şi de servicii care să le uşureze viaţa. N-o să vă ascund, am pendulat între francizele:  5ASEC şi Oro Toro by Osho.

Franciza Oro Toro by Osho m-a atras pentru că am văzut în Mega Mall Bucureşti cum funcţionează afacerea şi pentru că îmi plac la nebunie burgerii bine pregătiţi.

Ce gurmand rezistă când vede imaginea asta ?  🙂

Din cei 200.000 Euro, o să plătesc 70.000 Euro, taxa de intrare în franciză şi cu 100.000 Euro îmi construiesc prima unitate. Rămâne o rezervă de 30.000 Euro, ceea ce nu e mult, dar totuşi e ceva.

Francizorul mă ajută oferindu-mi acces la întregul lanţ de furnizori ai reţelei,  training iniţial pentru franciză, bucătar şef din cadrul Academiei de Training Oro Toro, proiect de design customizat şi acces la unităţile premiun din cele mai aglomerate centre comerciale din ţară.

Franciza 5ASEC, este cea mai mare companie ce oferă servicii de curăţătorie chimică în domeniul textilelor de peste 45 de ani.

Taxa de intrare în franciză este de 16.000 Euro şi include taxa de franciză de 7.500 Euro şi traning iniţial de deschidere timp de două luni, în valoare de 8.500 Euro. Pentru investiţie voi cheltui 64.000 Euro, astfel încât îmi va rămâne o rezervă considerabilă de 120.000 Euro.

Ambele sunt francize de succes, profitabile cu sateliţi şi în România ce pot fi luate în considerare în plan real de toţi cei ce caută idei de afaceri viabile.

Al treilea pas: multă muncă şi dedicaţie

În zadar te vei strădui să alegi ceva potrivit, să investeşti până în faza în care visul ţi se materializează, dacă nu te dedici 100% afacerii pentru a reuşi să-ţi recuperezi investiţia, să intri pe profit şi apoi să începi să pui bazele unei masterfrancize. E visul oricărui antreprenor ambiţios să ţină în mâinile sale un brand şi să aibă exclusivitate pe întreg teritoriul ţării pentru brandul respectiv. Prosperitatea este un maraton, nu un sprint.

Am hotărât să-mi asum responsabilitatea într-un mod consecvent şi m-am stabilit pe burgeri. Îmi petrec câteva ore pe zi adunând ban cu ban. Jocul e un fel de „second life”, există şi aici un Fisc, furnizori de utilităţi, o cota din profit pe care o datorez francizorului,  drepturile salariaţilor etc.  Viaţa de antreprenor nu e uşoară, aşa cum cred foarte mulţi, dar îţi oferă bucurii nebănuite, mai ales când priveşti satisfacţia din ochii clienţilor mulţumiţi.

Creatorii acestui joc, sunt cei de la Inventure. Ei au ajutat până acum în mod real zeci de antreprenori să-şi îndeplinească visul de-a avea o franciză şi vă pot ajuta şi pe voi să aveţi propriul business dacă acesta este ţelul vostru !

francize

Articol scris pentru proba 5 din Spring Superblog 2017

2 comentarii

Lasă un răspuns

