Agentul „Certificat energetic”

Bună,

Sunt apartamentul 18 din bl. 161A,  strada Florilor, sectorul II al capitalei şi de ceva vreme mă simt încolţit de tot felul de spioni. Mi-e şi frică să mai stau aici, îmi vine să mă mut în altă parte, dar ştiţi bine că, în cazul meu, nu se poate.

Dacă aveţi răbdare o să vă spun povestea mea, ca să înţelegeţi mai bine de ce sunt aşa depresiv.  Vă rog să mă credeţi,  nu e de la astenia de primăvară, ci de la cei pe care-i găzduiesc în prezent şi care mă neglijează prin nepăsarea lor.

M-am rugat în fiecare seară să plece, să se mute în altă parte. Poate o să vină alţi chiriaşi mai atenţi şi mai draguţi cu mine, cum erau cei dinainte. Se pare că ruga nu mi-a fost ascultată, pentru că din februarie 2016 nu mai poţi să faci tranzacţii cu locuinţe dacă nu ai certificat energetic, bucata aia de hârtie care atestă performanţa energetică a locuinţei.  Şi eu nu am ! 😦

M-am născut în anul 1970 şi am fost construit din plăci de beton şi câteva cărămizi. Aveam ţevi de gaze, ţevi pentru apă caldă şi rece, dar cu timpul au fost tăiate şi înlocuite cu altele, care s-au dovedit a fi mai proaste. Vecinii mei ( atât cei de jos cât şi cei de sus) nu au chiriaşi şi nu-mi mai transmit nici un strop de căldură, aşa că mă simt din ce în ce mai îngheţat, mai ales iarna. Frigul de-afară mă spionează de peste tot. Ba, mă spionează şi umezeala, iar mirosul de mucegai mi-a devenit insuportabil. Câţiva spioni mă tot urmăresc din două ţevi sparte iar eu, deşi îi simt peste tot nu pot face nimic. Am nevoie de un miracol care să mă salveze.

Dar oare ce se aude la geam, că doar n-a venit Moş Crăciun acum, în martie ?  Cine o fi omuleţul ăsta ciudat, care arată ca un ţambal,  colorat ca un curcubeu şi fiecare parte a corpului îi este marcată cu litere de la A la G ?

Mi-a citit gândul şi s-a prezentat.  Bună ziua, sunt agent „Certificat Energetic„,  de la secţia Enermed Impex -poliţia imobilelor  şi am venit aici, pentru că alarma m-a anunţat că s-a depăşit numărul de spioni pe metru pătrat. Sunt un  fel de Zorro al clădirilor, îmi doresc conforul familiilor şi evident, al tuturor zonelor locuibile. Voi scoate toţi spionii de urechi şi-ţi voi reda performanţa energetică.

-Of, domnule agent, cei care locuiesc aici n-au o situaţie financiară foarte bună şi dacă nu găsesc un certificat energetic ieftin, nu vor face nimic.

-La secţia noastră, e cel mai mic preţ al certificatelor eneregetice, nu-ţi fă griji. Amenzile însă sunt destul de mari şi e mai bine să nu se ajungă la ele.

-Şi cum o să procedaţi domnule agent ?

-Mai întâi voi lua amprentele spionilor, printr-un procedeu numit termografie sau termoviziune clădiri. Voi determina pe unde intră spionii care-ţi bagă frigul în tine, unde sunt deficienţele izolaţiei termice şi unde se ascund spionii ce-şi aduc condensul şi mucegaiul.

-Bine, bine, domnule agent, la ce-mi foloseşte să ştiu pe unde intră spionii, dacă nu mă ajutaţi să scap de ei ?

-Dar cine a zis că te las aşa ? Tu de auditor energetic n-ai auzit ?  Păi tu crezi că eu lucrez singur ? La noi la secţie sunt cei mai buni specialişti în domeniu.  Auditorul le va propune celor ce locuiesc aici cele mai eficiente soluţii pentru îmbunătăţirea perfomanţelor energetice. O să acţionăm peste tot, la anvelopa clădirii, la echipamentele tehnice folosite pentru încălzire, răcire, ventilare, apă caldă, iluminat. Totul în scopul obţinerii nivelului optim de confort.

-Şase, vin ai mei !

-Calmează-te ! Pentru ei, sunt invizibil !  Dar prin puterea mea, o să acţionez asupra minţii lor.

Intră cei doi proprietari ai locuinţei. Ea strâmbă din nas şi-i spune lui:

-Dragă, m-am săturat de mirosul ăsta de mucegai. Dacă nu faci ceva, mă mut la mama. Întreabă pe cineva, nu mă interesează !

-Am vorbit deja cu un auditor energetic de la Enermed Impex. Mi-a recomdat o mulţime de chestii.  Şi… am o surpriză pentru tine, am început deja lucrările în bucătărie, aşa că te invit să luăm masa la restaurant !

Cei doi au ieşit fericiţi. Agentul „Certificat Energetic” zâmbi mulţumit că a încheiat cu succes o nouă misiune. Locuinţa radia de fericire văzând cum meseriaşul se apucase deja de răzuit varul din bucătărie. Spionii mucegaiului dispăreau văzând cu ochii sub şpaclu şi amorsă.

Există soluţii ieftine pentru orice problemă !  Un sfat avizat dat de specialiştii de la „Poliţia Imobilelor-Enermed”, prin agenţii săi, face din locuinţa ta,  un loc  în care energia se conservă şi oamenii sunt mai fericiţi şi mai sănătoşi !

 

Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 6

Sponsor:

 

 

 

2 comentarii

Lasă un răspuns

