CU AVBS CREDIT am cumpărat un cilindru compactor pentru firmă

Viaţa de antreprenor nu e deloc uşoară, dar odată ce te-ai băgat în horă trebuie s-o joci până la capăt. Nu mai e cale de întoarcere, nu mai poţi să revii la statutul de simplu salariat, pur şi simplu devii dependent de ceea ce faci. Zi şi noapte mintea îţi e conectată la  problemele firmei. Vrei să creşti, vrei să ai clienţi mulţumiţi, vrei salariaţi competenţi, vrei cele mai performante utilaje care să te ajute să faci lucrări de calitate şi evident, vrei ca la sfârşitul anului să ai un profit care să reflecte toată munca ta de peste an.

Am luat-o de la zero acum cinci ani, doar eu şi un prieten. Ne-am bucurat enorm când am găsit prima lucrare şi nici nu ştiam ce preţ să cerem, astfel încât să nu pară nici prea mult, nici prea puţin. Eram atât de fericiţi că am fost lăudaţi si munca ne-a fost apreciată, încât banii nici nu mai contau. Am sărbătorit prima factură încasată cu familiile şi am înţeles că deşi e greu, se poate.

Am fost precauţi, am căutat să nu ne întindem mai mult decât ne e plapuma şi am preferat să ne dezvoltăm reinvestind profitul. Clineţii au început să ne cunoască şi să vină la noi în număr din ce în ce mai mare. A trebuit să facem angajări şi să închiriem un spaţiu. Pentru că ni s-a indus în copilărie de către părinţi ideea de-a nu face împrumuturi, fugeam de bănci ca dracu’ de tămâie.

Contractele începeau să curgă şi clienţii erau mulţumiţi de serviciile noastre. Anul trecut, bilanţul arăta o cifră frumuşică în contul de profit, aşa că ne-am hotărât să facem o investiţie de valoare mare, să cumpărăm un cilindru compactor de 50.000 Euro, din Germania. Cu maşinăria asta, puteam să luăm comenzi la care nici nu ne-am fi gândit până atunci, pentru că un cilindru compactor este folosit în asfaltare şi nivelare, fiind ideal pentru reparaţii  sau construcţii noi de tipul: piste de biciclete, parcări, terenuri sportive, trotuare, deşeuri ecologice sau compactarea îmbinărilor în construcţia de căi rutiere. Apoi, noi chiar cu asta ne ocupăm, cu lucrări de construcţii.

Singura soluţie era creditul. Dar…ce fel de credit şi mai ales de unde, de la ce bancă, astfel încât să nu ia şi pielea de pe noi ? V-am spus că eram duşmanul numărul unu al împrumuturilor, dar acum nu mai aveam altă cale de ieşire.

Zi şi noapte nu visam decât la cilindrul compactor şi la câte contracte noi am putea încheia avându-l. Ne-am consultat şi am hotărât că e momentul să spargem gheaţa, să luăm primul  credit.

Absolut din întâmplare, am văzut pe facebook un slogan care ne-a plăcut grozav, pentru că se potrivea cu starea noastră:  „Visează…obţine cu AVBS”.  Am dat clic şi am descoperit o lume cu totul necunoscută nouă, o lume despre care nici nu auzisem până atunci, cea a brokerilor bancari.

Site-ul este atât de simplu şi de clar explicat, încât şi un copil l-ar înţelege. Ne-am hotărât să sunăm, mai ales că am aflat că, clienţii AVBS nu trebuie să scoată nici un ban din buzunar. Păi cine-ţi mai oferă azi informaţie gratis, când se ştie că informaţia este cea mai scumpă marfă ?

Ne-a răspuns un  broker foarte amabil căruia i-am explicat cine suntem şi ce ne dorim. Brokerul a tradus pentru noi informaţiile cu privire la forma de împrumut care ni s-ar potrivi şi ne-a făcut să înţelegem că de fapt, creditul este doar un ajutor pentru a rezolva nişte probleme şi a-ţi îndeplini un vis, nu e o sperietoare şi nici o tragedie. Ni s-a recomandat un credit pentru investiţii şi ni s-a explicat că este cea  mai bună soluţie de creditare pentru a ne achiziţiona utilajul. Brokerul ne-a făcut un scoring preliminar, pe baza datelor din bilanţul contabil, din care a rezultat că firma noastră îşi poate permite să împrumute 70% din valoarea utilajului, adică 35.000 Euro, pe o perioadă de 3 ani. Creditul se va acorda in lei, deoarece firma noastră nu este acoperită de risc valutar şi nici nu avem contracte pe care să le încasăm în Euro. Perioada de rambursare am ales-o noi, pentru că am considerat că nu e necesar să îndatorăm firma pe 7 ani. Am aflat care sunt actele de care e nevoie pentru dosarul de creditare şi că brokerul va fi îngerul nostru păzitor până ce suma ni se va vira în cont.

Aşa s-a şi întâmplat, brokerul ne-a ales o bancă cu o dobândă convenabilă, pe care a şi negociat-o pentru noi. Ne-a urmărit constant dosarul, astfel încât aşteptarea a fost minimă şi a fost alături de noi chiar şi atunci când am semnat contractul, asigurându-se că este exact ceea ce am cerut, fără alte asteriscuri. Şi acum, vă rog să reţineţi că totul a fost gratis !

După numai o săptămână, în curtea firmei noastre a apărut utilajul şi odată cu el am semnat şi un contract gras.

Cel mai important lucru pentru noi a fost acela că am depăşit un obstacol mental şi am acceptat că fără un credit nu prinzi startul şi laşi concurenţa să te depăşească.Dacă aştepţi până strângi tu ban cu ban, s-ar putea să treacă mulţi ani, timp în care concurenţa ţi-o va lua cu mult înainte.

La urma urmei, credit vine de la încredere. Banca are încredere în tine că-i vei restitui banii, iar tu ai încredere în bancă că-ţi va acorda suma. E o relaţie utilă de reciprocitate. Fără un broker bancar, alegerea îţi va fi dificilă, deoarece trebuie să mergi personal să vorbeşti cu ofiţerii de credite de la fiecare bancă (care nu întotdeauna îţi vor explica toate dedesupturile contractului de creditare) şi apoi să faci tu toate analizele de cost care se impun. Brokerul cunoaşte deja toate datele, de la toate băncile şi IFN-urile din ţară şi este în măsură să aleagă ce e mai bine pentru tine. AVBS Credit, face acest lucru gratuit. De ce să nu profiţi ?

Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 9

Sponsor:

2 comentarii

Lasă un răspuns

