În vacanţă, nu-mi place să stau într-un singur loc

Eu sunt genul de turist căruia nu-i place să stea locului. Pentru mine, vacanţa trebuie să fie cât mai activă, să văd cât mai mult din lumea asta mare, să profit de cele câteva zile de concediu pentru a mă încărca din punct de vedere cultural, spiritual şi emoţional. Călătoriile îmi oferă posibilitatea să întâlnesc oameni noi, să descopăr locuri diferite, culturi, evenimente, sărbători şi tot ceea ce pot să experimentez.

Studiez despre locurile pe unde urmează să ajung, pentru a nu scăpa din vedere niciun obiectiv important. Citesc tot ce găsesc despre istoria, cultura şi civilizaţia fiecărei zone. Iau cu mine caietul cu notiţe şi  le bifez cu realitatea. Fac sute de poze, pe care mai apoi le pun pe blog, ori le împart cu prietenii pe facebook.

Statul într-un singur loc mă oboseşte teribil, pe când schimbarea zilnică a peisajului mă relaxează mai ceva ca o şedinţă la spa.

În vara asta am găsit ceva deosebit răscolind printre ofertele turistice ale celor de la Vacanţe Speciale. Zece zile voi respira aer din sudul Franţei. O la la,  c’est merveilleuse ! 

După zborul până la Nisa, mă voi caza între mare şi dealuri, in zona Marsilia en Provence. În dimineaţa următoare, mă voi trezi cântând  la fel ca în clasa a cincea, la lecţia despre salut:

„Sur le pont d’Avignon,
L’on y danse, l’on y danse,
Sur le pont d’Avignon
L’on y danse tout en rond. „
La Avignon o să vizitez Palatul Papal, una dintre cele mai mari și mai impozante clădiri gotice medievale, creat pentru a arăta lumii puterea celor care l-au  locuit. Din 1906, funcţioneză ca muzeu, după ce a fost baracă militară şi închisoare.
Sursa foto: Blog: origamimela.wordpress.com

Palatul îşi etalează turlele si turnuletele, cu ziduri de peste 5 metri grosime. Se vizitează 25 de camere, printre care sălile de recepţie, mănăstirea, capelele şi apartamentul privat al papei. Incendiile au distrus multe  încăperi şi doar un dormitor a ramas complet mobilat pentru a impresiona turistii.

De la Avignon, autocarul ne va purta către Veneţia Franţei, Annecy. Aici, simt că va fi un loc drag sufletului meu, pentru că este un oraş medieval cu castele, defilee subterane ameţitoare şi un lac minunat. Nu voi rata o plimbare cu vaporaşul, pentru a putea să fotografiez Palais de l’Isle, veche clădire fortificată din sec. XII, ce a servit ca reședință contelui de Geneva, apoi a fost închisoare, palat de justiție, cazarmă. Azi adăpostește expoziții, dar sunt și câteva săli și capela care pot fi vizitate.

Sursa foto: Site: ghiduri-turistice.ro

Mă gândesc ce să aleg în ziua a treia când voi fi în Chamonix, să urc cu telecabina pe Mont Blanc sau să  vizitez  Marea de Gheaţă ? Înclin spre urcarea cu telecabina. De sus voi putea admira şi marea. Ar fi păcat să bat atâta drum şi să nu urc cei 3842 m., pentru a mă bucura de priveliştea semeaţă a Alpilor. Acolo mă voi simţi cu adevărat liberă şi mult mai apropiată de divinitate.

Ce-ar fi aceste circuite turistice fără un ghid local bine informat, care să-ţi dea nişte explicaţii pe care nu le găseşti pe niciun site de turism ? Poveşti inedite, istorii ale locurilor ba chiar şi ale oamenilor din Lyon, voi asculta timp de trei ore în cea de-a patra zi.  Lyon este oraşul sinonim cu industria mătăsii şi Rezistenţa Franceză şi are reputaţia de capitala gastronomică a lumii. Aici se află unele dintre cele mai bune restaurante şi bucătării din lume, fiind a doua zonă metropolitană ca mărime, după Paris. Mă voi plimba prin urbea medievală Vieux Lyon, admirând bijuteriile sale: Hotel Bullioud, Paterin, Gadagne, Galeria Philibert Delorme, Turnul Rozelor, insolitele „traboules” – pasaje secrete din timpul  Rezistenţei, Catedrala de pe Colina Fourviere şi Catedrala St. Jean, în timp ce-mi  voi reaminti de  Antoine de St. Exupery, fraţii Lumiere ori Rabelais.

Cei de la CND Turism, au alternat foarte bine programul, oferindu-ne timp suficient pentru a ne putea bucura de zona pietonală Place Bellecour, dar şi de panorama oraşului văzută din zona Basilicii Notre-Dame-de-la-Fourviere.

În ziua a cincea voi vedea locul unde a stat închis Contele de Monte Cristo, pe insula Chateau D`If.

Voi vizita şi câteva obiective importante din Principatul Monaco: Muzeul Oceanografic, Catedrala şi Palatul Princiar, reşedinţa oficială a prinţului de Monaco.

Sursa foro: Radio Romania Cultural

Faţada palatului prezintă un stil Renascentist, iar în spate se găsesc fortificaţii medievale originale. Aici a locuit faimoasa Grace Kelly, soţia Prinţului Rainier III. Este unul dintre cele mai elegante castele eruopene.

La Nisa, voi respira aerul mării direct de pe Promenade des Anglais, apoi voi admira Opera şi Hotelul Negresco din Centrul istoric.

Această vacanţă specială e creată şi pentru a mă odihni, pentru a face plajă şi baie în Marea Mediterană,  pe Coasta de Azur, la Cannes. Nisip fin, apă cristalină şi o privelişte de neuitat.

Mă voi fotografia la Palatul Festivalurilor şi Congreselor, locul unde cei mai buni actori îşi primesc premiile an de an.

Sursa foto: Transilvania Reporter

Mă voi plimba pe celebrul Bulevard Croisette, un fel de Champs Elysees al Parisului, întins pe 2 km, de-a lungul ţărmului Mării Mediterane. De aici se poate admira portul extravagant, în care acostează cele mai luxoase ambarcaţiuni.

Sursă foto: Util 21

Mă voi întoarce acasă cu câteva carduri de memorie pline ochi, cu amintiri pentru familie şi prieteni, cu dorinţa de a o lua de la capăt, alegănd dintre circuitele cu avionul sau cu autocarul,  cu multe cunoştinţe noi şi cu satisfacţia de-a fi conversat în limba franceză, o limbă atât de  dragă mie.

Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 13

Sponsor:

2 comentarii

Lasă un răspuns

