Muzica, medicamentul sufletului

În seara aceea m-ai invitat la concert. Era în timpul Festivalului „George Enescu”. Nu bănuiam ce va urma. Ştiu doar că eram foarte emoţionată şi că mi-am pus cea mai elegantă rochie pe care-o aveam. S-a întâmplat în toamna lui 1997. Au trecut douăzeci de ani de-atunci, dar parcă a fost ieri. Tu erai îmbrăcat într-un costum negru, iar la gât purtai un papion ce se asorta cu cămaşa, într-o  nunaţă de albastru deschis. M-ai aşteptat în faţa casei, cu un trandafir alb. Chiar m-am gândit, cum de mi-ai adus un trandafir alb, căci tu veneai întotdeauna cu flori roşii, preferatele mele. M-ai sărutat uşor şi am plecat la concert. Ai luat bilete în lojă, deşi îmi spuneai că-ţi place să stai mai mult în sală şi m-ai ţinut de mână aproape tot concertul. Am ascultat „Oedip”. Ce soartă cruntă a avut şi ce istorie zbuciumată. M-a tulburat povestea lui întortocheată, iar tu m-ai asemuit Antigonei. Atunci nu te-am înţeles, am râs copilăreşte, abia mai târziu am priceput. Când am ieşit din sala de concert, se lăsase răcoare. Ai comandat un taxi şi m-ai condus acasă. Mi-ai sărutat mâna şi mi-ai mulţumit pentru clipele frumoase petrecute împreună.  Ai spus că e ultima dată când te mai văd. Şi aşa a fost !  Am aşteptat să mă mai suni, să mă mai cauţi. Am întrebat de tine în stânga şi-n dreapta. Nimic. Parcă te înghiţise pământul. După zece ani, când nu mă mai aşteptam la nimic, te-am văzut la o emisiune culturală pe TVR Internaţional. Acum ştiu că pictura a fost cea care te-a răpit. Ai vrut să te realizezi şi eu nu te-am urmat, pentru că asemeni Antigonei, de părinţii mei am avut grijă până la moarte.

Am supravieţuit cu ajutorul muzicii. Doar ea îmi putea alina suferinţa. Mă închideam în camera mea şi trăiam cu pasiune fiecare sunet, fiecare notă ce răzbătea din boxele mele demodate. Sunetul nu era de calitate, dar experienţa era unică. Apropiaţii îmi spuneau mai în glumă, mai în serios „neînţeleasa”. Mă priveau ciudat, nu pricepeau cum pot să ascult ore în şir muzica lui Beethoven, Vivaldi, Ceaikovski, Chopin, Rahmaninov.

Mi-au trebuit mulţi ani să scap de fantoma amintirilor şi să văd că există viaţă şi dincolo de tine. Am aruncat boxele vechi şi mi-am luat altele (BOXE 2.0 EDIFIER, RMS: 136W (14W x 2, 14W x 2, 40W x 2), volum, bass, treble, bluetotth, telecomanda wireless) cu un design ce dă o notă de eleganţă camerei mele, create de cei de la  Edifier, care ştiu cel mai bine cum se aude sunetul perfect. Am acum o colecţie de DVD-uri cu artiştii mei preferaţi, cei care mi-au mângâiat sufletul rănit şi abandonat de tine.

Şi vreau să mai ştii, dragă domnule artist, că sunt cu cineva care mă iubeşte necondiţionat şi care nu s-a dat bătut atunci când îmi îndeplineam sarcinile de fiică. E un om plin de compasiune. A aflat că prin programul EDIFIER Angel Sound Foundation, compania îi ajută pe copiii cu deficiențe de auz să descopere puterea sunetului. Fundația a primit la lansare, din partea EDIFIER, o donație de 2 milioane de dolari, cu ajutorul cărora peste 60 de copii cu deficiențe de auz au primit implanturi cohleare şi doreşte să facă şi el o mică donaţie.

Poate că vreodată ai să citeşti ce-am scris, ori cine ştie, poate că nu. De fapt, nici nu mai contează. Ceea ce-am vrut să spun aici e despre muzică şi puterea ei miraculoasă de vindecare a sufletului. Muzica m-a însoţit pretutindeni, cu ajutorul ei am depăşit situaţiile nefericite şi m-am veselit în momentele frumoase ale vieţii.

Nichita Stănescu spunea că:  „Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nicio întrebare”.

Articol scris pentru proba 5 din SuperBlog 2017

Sponsor:

4 comentarii

Lasă un răspuns

