Einar sau Lili ?

Am crescut într-o casă de la marginea unei mlaştini, suportând un tată sever căruia nu-i păsa de mine, pe care nu-l interesa ce vreau sau ce gândesc. Am avut noroc cu Hans, prietenul meu, care m-a tratat cu blândeţe şi compasiune. M-am afundat în lectură de cum am învăţat să citesc, bucurându-mă ca orice copil, de Robin Hood, Cenuşăreasa, Robinson Crusoe, Guliver şi toţi ceilalţi eroi care au reuşit să mă facă să văd lumea mai frumoasă şi mai colorată.

La cumpana dintre copilărie şi adolescenţă a apărut primul semn de schimbare manifestat prin dorinţa de-a fi femeie. Mi se părea fascinant să poţi purta rochii, pantofi cu toc ori sa te poţi machia. Lecturile mele din adolescenţă s-au dus spre această nouă latură a mea. Am citit foarte multe cărţi în care femeile aveau rolul principal şi tânjeam în sinea mea din ce în ce mai mult să fiu ca ele. Mi-ar fi plăcut să-i pot manipula pe toţi cei din jurul meu, aşa cum o făcea Hadley în “Vrajitoare la ananghie” de Brittany Geragotelis şi să am prietene cărora să le pot împărtăşi ceea ce simt, aşa cum o făceau Flo Parrot şi Renee Sargen în cartea “Avioane de hartie” a lui Dawn O’Porter. Să vorbim “ca fetele” despre sex, pubertate, relaţii, examene, tulburări alimentare şi multe altele, mi se părea că e tot ce-mi doream.

Pentru că am simţit o atracţie spre culori, am urmat şcoala de arte plastice şi am ajuns pictor. Aşa am cunoscut-o pe Greta, care mi-a devenit soţie şi care m-a iubit până la sacrificiu. Greta a copilărit în California, înconjurată de familie, prieteni şi flori de portocal, însă necazurile nu au ocolit-o, fiind nevoită să-si ingroape copilul şi soţul. Numai o femeie ca Greta ar fi fost în stare să accepte schimbarea mea într-o femeie, mai exact în Lili Elbe. În această perioadă de transformare căutam cu ardoare răspunsuri şi în carţile pe care le citeam, speram să aflu un ajutor, să primesc certitudinea ca ceea ce aveam să fac era exact ceea ce trebuia să fac. La Edouard, personajul din “Falsificatorii de bani; Porumbelul” de Andre Gide, m-au atras introspecţiile psihologice precum şi eliberarea individului de sub lanţurile convenţiilor sociale rigide.

Da ! Sunt primul transsexual, cel care a deschis poarta schimbării pentru toţi cei care nu mai vor să trăiască în minciună. Acum mă numesc Lili Elbe şi mă simt foarte bine în corpul meu. Greta a rămas cea mai bună prietenă a mea. Ca femeie, sunt diametral opusă lui Einar. Mă simt ca o adolescentă mereu dispusă să acorde o şansă dragostei. Ce-mi place să citesc acum ? Cărţi romantice, de aventuri, literatură clasică şi contemporană, dar mai presus de toate, cărţi despre artă. Mă emoţionează mai mult ca oricând frumosul, aşa cum este el evidenţiat în carteaIstoria frumuseţiiscrisă de Umberto Eco.

Dacă vreţi să mă cunoaşteţi mai bine, căutaţi la Editura Rao, cartea “Daneza” scrisă cu pasiune şi emoţie de David Ebershoff. Este o poveste de dragoste emoţionantă care vă învaţă să vă depaşiţi părerile preconcepute şi să iubiţi suflete, nu corpuri.

Articol scris pentru SuperBlog 2017, proba nr.16

Sponsor:

Lasă un răspuns

