CD-urile cu muzica – adevarate comori pentru colectionari

Oamenii au pretuit dintotdeauna muzica, atasandu-se de ea, aceasta fiindu-le de multe ori prieten, psiholog si terapeut. Asa ca nu e de mirare ca s-au realizat numeroase studii pentru a determina motivele pentru care ne atasam de ceva ce nu ne poate oferi beneficii materiale si care, din contra, atrage numeroase investitii, atat pentru a fi produsa, cat si pentru a fi achizitionata.

Cum reusesc sa functioneze magazinele de muzica intr-o era a tehnologiei?

Magazinele de muzica, la fel ca orice alte magazine, au scopul de a vinde produsele detinute, in cazul de fata, ceva intangibil care are doar avantaje de ordin emotional. Iar pentru a reusi sa vinzi ceva, trebuie sa iti intelegi consumatorul. Asadar, ce ii determina pe oameni sa cumpere cd-uri cu muzica?

In baza unui studiu realizat de cercetatori s-a determinat ca muzica produce la nivelul creierului uman o molecula ce activeaza centrii de recompensare – dopamina. In cadrul studiului s-a determinat faptul ca oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult sau mai putin pentru a cumpara o piesa muzicala in functie de nivelul de dopamina eliberat la nivelul creierului.

Dar chiar si asa, traim intr-o era a tehnologiei in care muzica este peste tot: la radio, la televizor si mai ales online. Este accesibila de oriunde, oricand, orice piesa ai dori sa asculti. Intra aici https://www.nicherecords.ro/catalog.html/suport/cd si vei descoperi cateva colectii cel putin interesante. Poti sa iti selectezi exact albumul pe care doresti sa il asculti, sa iti creezi propriile playlist-uri. Ai libertate totala.

Si nu de putine ori s-a vorbit despre moartea industriei muzicale, despre moartea discurilor

1

de vinyl, a casetelor audio si chiar si a CD-urilor de muzica. Pirateria muzicala facuta pe internet era la un nivel record inainte de aparitia iPod-urilor. Exsita si astazi servicii de streaming care au acaparat din piata de vanzare a muzicii. Dar acest lucru nu inseamna ca industria muzicala a murit sau ca nu se mai vinde.

Magazinele de muzica nu mai vand catre publicul larg, ci au gasit o nisa de piata: colectionarii

Artistii se intrec astazi in fel si fel de tehnici si strategii de marketing pentru a-si vinde albumele. In Japonia (tara care a si inventat CD-urile), artistii pun la bataie bilete la concerte pentru a-si vinde albumele. In alte tari, lansarile de discuri sunt conditionate de un numar de albume vandute in precomanda, fanii fiind nerabdatori sa afle ce surprize le-au pregatit idolii lor.

2

Daca in strainatate sunt destule magazine de unde poti achizitiona albumele artistilor preferati, inclusiv magazine de muzica online, in Romania situatia sta putin diferit, mai ales cand vine vorba de CD-urile cu muzica romaneasca. Insa poti achizitiona cd-urile favorite dintr-un magazin de muzica online, care iti pune la dispozitie o paleta variata din care sa alegi.

Daca oamenii cumpara CD-uri cu muzica clasica sau cu muzica veche pentru a le face cadou sau pentru a-si crea propria colectie (aceasta avand strict valoare sentimentala), cele cu muzica romaneasca contemporana (indiferent de stilul muzical) se vand foarte greu. Iar acest lucru se datoreaza nu neaparat tehnologiei care permite vanzarea albumelor sau a pieselor in magazinele de muzica online, dar mai ales culturii consumatorilor. Daca strategiile de marketing se pot intrece in creativitate pentru a reusi sa vand CD-urile de muzica romaneasca sau chiar si CD-urile cu muzica clasica, daca nu exista o baza culturala in randul clientilor finali (ascultatorii), va fi destul de greu de trecut aceasta bariera.

Revenind la partea biologica, fiecare persoana are anumite preferinte muzicale determinate de zona de confort, de zona in care se simte in siguranta. Pentru ca fiecare piesa muzicala ne face sa ne deschidem spre ea, ne arata vulnerabilitatile, iar oamenii au instinctul de a se proteja, de a-si ascunde aceste puncte slabe pe care muzica le aduce la suprafata. Altfel spus, o persoana nu va cumpara niciodata o piesa sau un album care face nota discordanta cu ceea ce stie, cu ceea ce il face sa se simta bine, cu ceea ce ii produce placere. Adica cu ceea ce ii ofera siguranta.

Viitorul le apartine artistilor care vor sti sa aplice tehnicile de marketing si strategiile creative de vanzare, dar care vor intelege in acelasi timp elementele care motiveaza consumatorii sa viziteze si sa faca o achizitie dintr-un magazin de muzica. Schimband comportamentul consumatorilor din simpli ascultatori in fani sau colectionari de muzica exista sanse mult mai mari ca acestia sa ajunga sa cumpere un CD cu muzica. Desigur, educarea si schimbarea comportamentului consumatorilor este una dintre cele mai mari provocari ale oamenilor de marketing si de vanzari, mai ales datorita perioadei foarte lungi necesare pentru a finaliza acest proces.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s