Publicat în Superblog 2019

Amintiri cu record de viteză

Era o vreme mohorâtă, de toamnă. Din pricina gerului căzut peste noapte, şoseaua prinsese o pojghiţă uşoară de gheaţă. Traseul pe care îl parcurg de câteva zile, nu e deloc uşor, e cel pe care se organizează Raliul Moldovei Bacău şi despre care v-am vorbit aici.

Dragostea mea pentru maşini şi pentru condusul cu viteză, se datorează în mare măsură acestei frumoase competiţii care se desfăşoară an de an la Moineşti. Am avut ocazia de-a vedea interiorul unei maşini de curse, de-a vorbi cu piloţii şi copiloţii, de-a mă fotografia cu ei şi de-a învăţa o mulţime de şmecherii utile în mânuirea volanului. Mentorul meu a fost, este şi va rămâne domnul Titi Aur, cel cu care am luat şi câteva lecţii de conducere defensivă. A câştigat 51 de raliuri şi de opt ori a fost Campion Naţional al României. Este adeptul derapajelor şi fan al aderenţei scăzute. Cu dumnealui în maşină, aş avea curaj să merg şi pe lună. De această dată, l-am rugat să-mi fie copilot, în încercarea mea de-a depăşi recordul de 6 minute şi 58,6 secunde stabilit de pilotul Niki Lauda, la volanul unui Ferrari 312T, pe celebrul circuit de la Nurburgring, Germania.

Sună cineva la uşă. Deschid. E domnul Titi Aur, punctual ca de obicei. Îmi întinde bucuros o cască de protecţie. O iau şi-i mulţumesc. Nu e un tip prea vorbăreţ. Pentru el, vorbesc faptele.

-Să mergem ! Ai vazut traseul ? Ai reuşit să-l cunoşti şi să te împrieteneşti cu el ? Ai pregătit dictarea ?

-Da, e plin de curbe periculoase, însă peisajul e grozav.

-Ai dreptate !  Dacă reuşeşti aici, vei reuşi şi în Germania. Pista de la Nurburgring are 33 de curbe la stânga şi 40 la dreapta, mult mai strânse decât astea de-aici.

Am ieşit afară, unde ne aştepta, gata ca un cal de curse la potou, noua Honda Civic Type R, o adevărată bijuterie pe patru roţi, gata oricând să muşte asfaltul, sub mâinile pricepute ale pilotului. Domnul Titi Aur, a analizat-o cu ochiul expertului, declarându-se satisfăcut.

-Fi atentă, mi-a spus, asta nu-i o jucărie, atinge 272 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde, trebuie să ai mare grijă cum o conduci, să fi foarte sigură pe tine. Nu vreau să te sperii, maşina e foarte sigură, e dotată cu tehnologii de siguranţă de ultimă generaţie, dar pe acest circuit s-au întâmplat şi o mulţime de accidente, care nu s-au sfârşit deloc bine. Am înghiţit în sec. Ştiam că e greu, dar în interiorul meu îmi doream atât de mult să reuşesc, încât nu mai conta nimic altceva.

-Interiorul este inspirat din motorsport, scaunele sunt confortabile, realizate dintr-un material tactil.  Ai cadrane de bord clare şi uşor de citit şi un sistem multimedia de ultimă generaţie. Am mai văzut modelul ăsta la Honda România, dar până acum n-am pilotat niciunul. O s-o facem azi, împreună. Hai, să-i dăm drumul !

-Am selectat modul „Comfort” şi am pornit uşor, printre blocuri, până la ieşirea din oraş. Maşina torcea ca o pisică, strecurându-se cu uşurinţă peste tot. Porţiunea ce ne-a mai rămas până la primul centimetru al pistei, am parcurs-o în modul „Sport” şi abia când am ajuns la baza pistei, am ales modul „+R”, orientat spre pilotaj. E o maşină cu triplă personalitate, foarte versatilă, care se adaptează din mers la tot ce ţi-ai putea dori. Până aici, copilotul meu s-a declarat mulţumit.

-Cred, zise el, ca pentru sine, că am un prieten care are o Honda Civic de vânzare. Am să-l întreb cu cât o dă, ca să nu mai trebuiască să răsfoiesc atâtea oferte Honda, prin cataloage. Un elev de-al meu, de la Academie, ar merita aşa ceva, are potenţial şi talent. Într-o zi, simt c-o să-mi ia locul.

-Gata cu joaca ! Pornim ! 3,2,1 ! Start ! Baftă să fie !

Mi-au transpirat palmele pe volan. Îl ţineam atât de strâns, încât nu mi l-ar mai fi putut smulge nimeni. Nu vedeam decât traseul, pădurea o luase de mult la fugă, cu toată vegetaţia ei.  Domnul Aur îmi citea cu atenţie din caietul de dictare, pregătit de mine în zilele anterioare. Am învăţat să fac dictări (să scriu coordonatele traselului) prin amabilitatea domnului Tempestini. După 15 min., cât a durat traseul de probă, eram epuizată. Am primit felicitări pentru felul în care mi-am făcut temele, dar şi pentru modul în care am condus. Autoturismul a făcut faţă cu brio. Prizele de aer faţă pentru răcirea frânelor, eleronul aerodinamic, capota fabricată din aluminiu, ventilată şi evacuarea centrală triplă, toate, au contribuit la reuşită. Cu o altă maşină, această cursă n-ar fi fost posibilă, sau ar fi durat foarte mult, poate nici chiar cu alte modele Honda. Doar Civic Type R, face asemenea performanţe.

-Peste două zile, trebuie să fim la Nurburgring. Te duci acasă şi te odihneşti. Cei de la Honda se vor ocupa cu transportul maşinii. Ne vedem acolo, la shakedown apoi la marea probă. Am încredere în tine ! Nu mă aşteptam să te descurci atât de bine !

Cuvintele astea venite de la domnul Titi Aur m-au ridicat la cer, mi-au dat o putere extraordinară şi certitudinea faptului că voi câştiga.

După două zile eram în Germania, gata să mă iau la trântă cu oricine ar fi îndrăznit să-mi spună că recordul nu poate fi depăşit. Am primit numărul de participare 269. Vremea era excepţională, numai bună de fugărit bolizii pe pistă. La ora 16, am intrat în concurs şi peste 6 minute, 51 de secunde şi 6 sutimi, am tras frâna finală. Am depăşit recordul cu 7 secunde. Cele şapte secunde au făcut diferenţa între Honda Civic Type R şi celelalte maşini, dar şi între echipajul României, format din pilot Cristina din Moineşti şi copilot Titi Aur şi echipajele celorlalte ţări.

Articol scris pentru proba nr.2 a concursului SuperBlog 2019

Sponsor:

3 gânduri despre „Amintiri cu record de viteză

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s