Publicat în Ce-am mai citit

Citesc cu poftă cărțile despre diete

Nu știu alții cum sunt, dar eu iubesc nespus de mult teoria, mai ales atunci când vine vorba de diete. Știu o mulțime de lucruri despre lipide, carbohidrați, proteine, cum ar trebui să mănânc și de ce, din numeroasele cărți despre diete pe care le-am citit și cu care mi-am încărcat rafturile bibliotecii.

Știți care e cel mai greu lucru într-o dietă ? Să te ridici de la masă ! Să nu-ți pese că în jurul tău miroase a mici, ori că cei din preajma ta înfulecă shaorma cu de toate, stropită din belșug cu cola, să nu-ți facă cu ochiul niscaiva clătite cu dulceață de cireșe amare, ori o ciocolată belgiană ci să adulmeci cu poftă o frunză de salată verde ori un broccoli.

Ferice de cei cu metabolism rapid dar și de cei cu voință. Cunosc persoane care pleacă din casă când se pune masa, tocmai pentru a nu fi tentate să atenteze la bunătăți.

Argumentul cel mai puternic, pro schimbare, nu este nici pe departe cel estetic, ci ține de sănătate. După ce ai ajuns la o anumită vârstă îți dai seama că n-ai prea vrea să-ți petreci timpul rămas pe culoarele spitalelor pentru tot felul de probleme medicale.

Doctorul Vasi Rădulescu, în cartea, ”Dieta perfectă” asta a adus nou pentru mine, ideea de boală, ca consecință a mâncării nesănătoase. Asta ar trebui să ne pună pe gânduri pe toți, nu ? Am regăsit ideile din carte și la doamna doctor Simona Tivadar, dar și la alți nutriționiști echilibrați și bine pregătiți din punct de vedere medical.

Nici nu băgăm de seamă când acul cântarului mai trece o liniuță și încă una și uite așa de la 70 la 80 nu-i decât un pas, apoi 90 vine firesc și unde merge 90, merge și suta. Am bifat toate aspectele negative enumerate în carte: alimente nesănătoase, lipsă de hidratare, mult stres, lipsă de mișcare și somn, consum de alimente sărate și dulci, sucuri acidulate consumate zilnic, precum și foarte multă pâine consumată la o masă.

”Nu avem nevoie de nicio dietă. Avem nevoie să ne hrănim rațional, zi de zi, fără excese”

Recomandările sunt cât de poate de simple și de bun simț:

  1. Scoaterea zahărului din alimentație. (Zahăr=grăsime în ficat și pe organe)
  2. A se consuma 1-2 felii de pâine integrală zilnic.
  3. Avem nevoie de 0,8 g proteină per kg. corp.
  4. Consumarea grăsimilor sănătoase (avocado, ulei de măsline)
  5. Hidratarea: cu 2-3 l. de apă, când e cald. Fără sucuri, de orice fel !
  6. Fără alcool.
  7. Mișcare moderată (dacă ai multe kg.) apoi din ce în ce mai rapidă.
  8. Somn 7-8 ore pe noapte, altfel totul e în zadar.

Grăsimea înseamnă risc crescut de:

  1. Ateroscleroză (depuneri de grăsimi pe vasele de sânge)
  2. Boli cardiovasculare de tipul anginei or a infarctului miocardic
  3. Diabet zaharat tip II
  4. Boli neurologice
  5. Cancer
  6. Dureri de spate și articulații din pricina greutății excesive.

Indicele de masă corporală se află împărțind numărul de kilograme la înălțimea în metri ridicată la pătrat.

Ex. Greutatea = 88 kg. Înălțimea =1,66 m Rezultă: IMC = 88/1,66×1,66 = 88/2,7556= 31, 9349 un IMC mai mare decât 30 indică obezitate. Un IMC mai mare decât 45 indică obezitate morbidă.

Circumferința abdomenului ne indică riscul cardiovascular. Valorile normale: 102 cm. la bărbat și 88 cm.la femei.

Un rol important în sănătatea organismului îl deține microbiomul sau flora intestinală. Perturbarea acesteia cu antibiotice ori cu alte tipuri de medicamente ori alimente duce la scăderea imunității și apariția depresiei.

Poți slăbi fără sport, dar nu poți slăbi dacă mănânci mult și nesănătos.

Cei care treceți pe-aici și ați reușit, primiți felicitările mele și poate ne dați și nouă un sfat din experiența voastră. Celor care au început să corecteze greșelile tinereții, multă baftă și voință, iar celor tineri, care cred că subiectul nu-i interesează, îi aștept aici peste câțiva ani.

Imaginea de copertă aparține site-ului descoperă.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s